קידוח בטון

במה כדאי לבחור – קידוח בטון או ניסור בטון?

כמעט בכל הפרויקטים בתעשיית הבנייה נדרשת עבודה כלשהי עם בטון

בין אם חיתוך הבטון לצורך הסרה או קידוח בבטון. לביצוע עבודות אלה נעשה שימוש במסורי בטון ומקדחי היהלום, המבוססים על טכנולוגיה מודרנית מתקדמת, אשר החליפו כלים אחרים כמו פטישי אוויר, בכל הקשור לעבודות בבטון.

יחד עם זאת, כל פרויקט הוא משימה בפני עצמה שכדי לבצע אותה על הצד הטוב ביותר, יש לדעת לבחור את השיטה המתאימה והציוד הנכון לביצוע העבודה.

אז, איך בוחרים בין ניסור בטון לקידוח בטון ?

מהו ניסור בטון ?

חיתוך בטון כולל לא רק את החיתוך של הבטון אלא גם את הקידוח וההסרה שלו, באמצעות מסורי בטון. למסורי הבטון יש את היכולת ליצור חיתוכים מדויקים עם גימור נקי וחלק ואופן ההפעלה והפעולה שלהם מפחית באופן משמעותי את האבק שמתפזר במהלך חיתוך הבטון.

יש דרכים רבות לבצע ניסור בבטון, כמו ניסור שטוח בלוחות בטון ויש משימות רבות ומגוונות בתעשיית הבנייה שמחייבות חיתוכי בטון, כמו לדוגמא הסרה של יסודות מבטון או תוספת בבניין קיים, כולל בניני מגורים.

בכל עבודת חיתוך בטון נדרש להשתמש בציוד המתאים ובצוות או אדם מיומן מחברת Power חברה לניסור בטון שיפעיל אותו.

מהו קידוח בטון ?

קידוח בטון כולל קידוח חור באזור מסוים בבטון, לצורך מטרות שונות.

החור שנקדח משמש, לדוגמא, כאשר צריך לעגן משהו לבטון, כגון יחידות מדפים גדולות או כאשר נדרש להתקין מערכות חשמל, מערכות מכניות או צינורות אוורור בבניין.

הציוד המשמש לסוג כזה של עבודה נקרא ציוד קידוח יהלום.

המקדחה מצוידת בגליל שבקצהו תערובת של חתיכות יהלומים לחיתוך קל כך שהחורים שנוצרים הם עגולים ומדויקים. גודל החור תלוי בגודל הגליל שאיתו קודחים והעומק שבו הוא אמור לקדוח.

יש יצרנים שונים ומודלים שונים של מקדחות יהלום, כמו גם גדלים שונים של ראשי יהלום. הגודל, היצרן והמודל של מקדח היהלום תלויים בסוג העבודה והתדירות שבה ייעשה שימוש במקדח, כמו גם סוג הבטון שבו קודחים, עומק הקידוח והאם הקידוח מתבצע בבטון רטוב או יבש.

מאחר ובטון הוא חומר קשה במיוחד, אם אתם מתכננים פרויקט שדורש ניסור בטון או קידוח בבטון, תצטרכו להשתמש במקדחות מיוחדות ובציוד הבטיחות המתאים. המדריך השימושי שלPower  ניסור בטון יעזור לכם להבטיח שהתהליך והביצוע יהיו חלקים ככל האפשר.

איך עובד ניסור בטון

מסורי בטון מגיעים בשתי צורות, מסור חיתוך או מסור יהלומים, כאשר למסורי החיתוך יש להבים מעוגלים שמתאימים לניסור חתיכות קטנות של בטון כגון אבני מדרכה. כלים אלה הם קלים ונוחים להפעלה, אבל, הם יכולים לשמש רק לחיתוכים קטנים והם נוטים ליצור חיתוכים מיותרים.

לעומתם, מסורי יהלומים יכולים לחתוך הרבה יותר עמוק ויכולים לשמש לחיתוך מדויק ונקי של פינות, ללא חיתוכים מיותרים. פירוש הדבר שהם יכולים לשמש למגוון רחב יותר של עבודות והם הבחירה המושלמת למשימות מורכבות ולמשימות שדורשות דיוק.

חשוב שתבחרו את הכלי הנכון לפרויקט. קחו בחשבון שבעוד שלמסורי החיתוך יש להב מעוגל שמנסר  בקוטר גדול למדי, עומק החיתוך שהלהב יכול להגיע אליו מוכתב על ידי גודל הלהב.  החתך יהיה, לרוב, קטן מהרדיוס של הלהב. לדוגמא, רוב הלהבים בקוטר של 36 סנטימטרים יכולים לבצע חתכים של עד 13 סנטימטרים ולא של 18 סנטימטרים, כפי שאולי הייתם מצפים.

איך עובד קידוח הבטון

בדיוק כמו בניסור בטון, ישנם שני סוגים עיקריים של מקדחות לקידוח בבטון: מקדחות כוח ומקדחות רגילות.

מקדחות כוח עובדות כמו מקדחות רגילות, מלבד העובדה שהן משתמשות גם בכוח סיבובי וגם בכוח תופי שמכה על הבטון ובכך הן מזרזות את תהליך הקידוח. מאחר ובטון הוא חומר קשה מאוד, צריך להשתמש במקדחים מיוחדים שעשויים ממתכת חזקה כמו קרביד או מקדחים שיש להם קצה מצופה יהלומים. אם תבחרו במקדח הלא נכון, תהליך הקידוח ייקח הרבה יותר זמן ואתם עלולים להזיק למקדח או, גרוע יותר, לחומר שבו אתם מנסים לקדוח.

במקדחות רגילות נעשה שימוש במקדחים בעלי קצוות מצופים יהלומים במקום במקדחים עשויים מתכת קרביד. אלו הן מקדחות שיכולות לקדוח חורים גדולים יותר מבחינת קוטר מאשר החורים שניתן לעשות באמצעות מקדחות הכוח, אבל התהליך כולו לוקח זמן רב יותר. בגלל החיכוך שנוצר בעת הקידוח, מקדחות רגילות חייבות קירור באמצעות מים, וסביר להניח שתצטרכו להשתמש בשואב אבק כדי לשאוב את כל הלכלוך שנוצר במהלך הקידוח כתוצאה מהשילוב של מי הקירור ואבק הבטון.

לסיכום

בכל פרויקט של חיתוך או קידוח בטון, גדול או קטן, מעורבים שיקולים רבים ובחירות רבות ומורכבות.

זו לא משימה פשוטה וכאשר עושים טעות צריך להתחיל הכל מהתחלה.

אם חותכים יותר מדי או פחות מדי בבטון או קודחים חור גדול מדי או קטן מדי, כל אלה יכולים ליצור עבודה מיותרת בניסיון לתקן את הטעות ואף לעלות הרבה כסף.
הדרך הטובה ביותר להבטיח שהבטון נחתך או נקדח בדייקנות היא להיעזר בשירותיה של חברה כמו Power חברה לניסור בטון שמתמחה בתחום.

אנו נוכל להבטיח שהפרויקט שלך יתבצע בצורה יעילה, מהירה ועל הצד הטוב ביותר. וכמובן במחירים אטרקטיביים

צריכים לבצע עבודות שיפוץ? בקרו באתר המשפצים בישראל:
https://www.renovations-israel.co.il

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ניסור בטון באבו גוש
מאמרים בנושא ניסור בטון
מכונת ניסור בטון: המדריך המלא

הבטון הוא כידוע אחד מהחומרים הכי חזקים ביקום. מסיבה זו העבודה מול הבטון מצריכה כוח ועוצמה מיוחדים. כדי להגיע לביצועים מוצלחים בחיתוך, בניסור או בקידוח

קרא עוד »
חיתוך קירות
מאמרים בנושא בטון
איך לחתוך בטון? המדריך המלא

איך לחתוך בטון? לחברת POWER יש את הכלים הייעודיים עבור לחתוך בטון כאשר העיקרי שבהם הוא מכונת ניסור בטון ביהלום. והכנו עבורכם מדריך שלם.

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.