חיתוך קירות

שבירת קיר בטון או ניסור קיר בטון – מה כדאי?

מה כדאי לשבור את הקיר או להזמין ניסור בטון?

שבירה של קיר בטון היא דרך ותיקה ומוכרת לצורך עריכת שינויים במבנה עם קירות בטון ואף בחומת בטון. לצורך זה נעזרים בכלי עבודה כמו פטישונים, המאפשרים ריסוק של הבטון לפי המידות הדרושות.

מנגד, בשנים האחרונות, עם כניסת מסורי יהלום לתחום, עוברים יותר ויותר בעלי מקצוע לשימוש בטכניקה המתקדמת הזאת.

אם כן, למה אנשים רבים מעדיפים ניסור בטון, על פני שבירה? מה זה אומר בדיוק ואיך בוחרים מה מתאים?

שבירת קיר בטון – מה זה אומר?

לצורך שבירת קיר בטון יש להצטייד בכלי עבודה מיוחדים, שנקראים פטישונים.

זהו מכשיר המשמש בעיקר לעבודות גדולות של שבירת בטון. פטישון מבצע פעולה כפולה של ניסור, או קידוח של משטח הבטון במקביל למתן מכות מהירות ורציפות למשטח המטופל.

פעולה זו מצריכה יציבות וכוח רב בידיים, מקצועיות ומיומנות.

היא גם גורמת רעש ולכלוך רב, אינה מאפשרת דיוק רב במיוחד ומשום כך, בסופה יש לערוך תיקונים שונים כדי ליישר את הקווים החתוכים/שבורים של הבטון.

בנוסף, שימוש בפטישון עשוי ליצור באופן טבעי סדקים ופגמים אחרים בקיר, בשל העוצמה הרבה והטראומה אשר הוא גורם למשטח הבטון.

ניסור קיר בטון – ההבדל ה(לא) קטן

ניסור קיר בטון מתבצע באמצעות מסורים מיוחדים, הנקראים: "מסורי יהלום". אלה מסורים בעלי מנוע חשמלי חזק במיוחד ולהבים חזקים לא פחות.

להבים אלה מכוסים בשבבי יהלום, שכן יהלום הוא החומר החזק ביותר בטבע ולכן הוא מאפשר ללהב לחדור בקלות דרך משטחי הבטון ולנסר אותם.

פעולת הניסור יכולה להתבצע בשלט רחוק ואינה מחייבת את בעלי המקצוע להחזיק בעצמם את המסור.

הניסור נעשה באופן נקי ושקט יחסית, אינו גורם טלטלה למבנה ולכן גם אינו גורם נזקים משניים, כמו סדקים. הניסור מאפשר לנו ליצור חתכים ישרים, נקיים וחלקים, אשר חוסכים לכם את עבודות התיקון בתום העבודה שלנו.

כמו כן, עבודות ניסור בטון מלוות לרוב במומחים שונים, אשר מבטיחים כי ביצוע העבודה יהיה על הצד הטוב ביותר, ללא סכנה בטיחותית, ללא סכנה למבנה, באופן מדויק במיוחד.

האם כדאי לשבור את הקיר או להזמין חברה לניסור בטון?

לעיתים קרובות ניתן לשלב בין שתי השיטות כדי להשיג תוצאה מהירה, בעיקר כאשר מדובר על פרויקט גדול במיוחד.

יחד עם זאת, יש לזכור כי קיימים כמה חסרונות בולטים לשיטת השבירה, אשר הופכים אותה לא מתאימה לסוגים שונים של עבודות:

  • לכלוך ורעש רב אינם מאפשרים לבצע את העבודה במבנה מאוכלס ופעיל, בשל הפרעה להתנהלות תקינה, כאשר ניסור בטון אינו מהווה הפרעה במקרה הזה.
  • שבירת קיר בטון יכולה לזעזע את המבנה, לערער את יציבותו ואף לגרום לסדקים ולכן פחות מומלצת במקרים שונים, לעומת ניסור בטון, שמתבצע באון שקט וחלק ואינו גורם נזקים משניים למבנה.
  • כאשר הפרויקט מוגבל בזמן, נהוג להשתמש בניסור בטון בלבד, שכן זוהי עבודה מהירה יחסית, שאינה מותירה אחריה נזקים משניים ולכן אינה מצריכה תיקונים נוספים.
  • כאשר נדרש חיתוך מדויק של חלקי בטון מהקיר, כמו במקרה של פתיחת חלון, או דלת, ניסור בטון הוא האמצעי המתאים ביותר, שכן הוא מאפשר חיתוך מדויק לפי מידות.

לסיכום

ניסור בטון הוא הדרך המתאימה ביותר ליצירת חיתוכים בקיר בטון. זהו האמצעי היחיד שמבטיח חיתוך חלק ונקי, ללא רעשים, לכלוכים והפרעות. זהו אמצעי מהיר מקצועי ויעיל במיוחד ומשום כך בוחרים בו יותר ויותר אנשים.

ואם עדיין לא שכנענו אתכם להזמין אותנו לנסר את הקיר, קראו את המאמר הבא שייתן לכם תמונות מצב על המחירים של ניסור ושל שבירה. כמה עולה לשבור קיר בטון? וכמה עולה לנסר קיר בטון? תעשו את החישוב

אנחנו בחברת פאוור ניסור בטון כבר מכירים היטב את היתרונות של עבודתנו ושמחים לחלוק אותם עם כל מי שזקוק להם. אם אתם זקוקים לייעוץ נוסף, מעוניינים לקבל הצעה, או לשאול שאלות, צרו עימנו קשר בהקדם ונשמח לעזור.

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה
מאמרים בנושא קידוח בטון
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה

כדי לבצע קידוחי בטון עם מסגרות פלדה כבדות נדרשים כלים מתאימים וציוד מיוחד, ולכן יש להשתמש בציוד המיועד לביצוע עבודה זו. חשוב לוודא שהמסגרת הפלדה כבדה מותקנת בצורה יציבה ומושלמת על מנת לוודא את בטיחות העובדים והסביבה.

קרא עוד »
ניסור בטון באבו גוש
מאמרים בנושא ניסור בטון
מכונת ניסור בטון: המדריך המלא

הבטון הוא כידוע אחד מהחומרים הכי חזקים ביקום. מסיבה זו העבודה מול הבטון מצריכה כוח ועוצמה מיוחדים. כדי להגיע לביצועים מוצלחים בחיתוך, בניסור או בקידוח

קרא עוד »
פנלים מבודדים
מאמרים בנושא שיפוצים ובנייה
מהם פנלים מבודדים? ומה היתרונות שלהם?

סוגיית הבידוד במבנה היא אחת הסוגיות המאתגרות בעבור קבלנים בענף הבנייה, כאשר הבידוד התרמי נועד ליצור מבנים מאווררים ונעימים לשהייה, ללא תלות במזג האוויר החיצוני.

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.