ניסור בטון באבו גוש

מכונת ניסור בטון: המדריך המלא

הבטון הוא כידוע אחד מהחומרים הכי חזקים ביקום. מסיבה זו העבודה מול הבטון מצריכה כוח ועוצמה מיוחדים. כדי להגיע לביצועים מוצלחים בחיתוך, בניסור או בקידוח הבטון, יש צורך בכלים מיוחדים. הכלי המוכר שיש לנו היום לצורך העבודה עם הבטון זהו מסור היהלום.

איך זה עובד מכונת הניסור בפועל?

על מכונת ניסור בטון

המכונה שמיועדת לביצוע ניסור בטון היא כלי מורכב וגדול. המכונה מכילה מנוע חזק מאוד שעליו מלבישים את דיסק היהלום. הדיסק הוא כל כך חזק עד שהוא מצליח לחרוץ בקיר הבטון ממש כמו שאנחנו חותכים עוגה רכה בסכין חדה.

דיסק היהלום בנוי באופן כזה שיש עליו שכבה של שבבי יהלומים קטנטנים. היהלום הוא זה למעשה מה שהופך את מסור היהלום לחד וממוקד כל כך. התפקיד של היהלומים הוא לרכך את הניסור וכך לבצע את חיתוך הבטון בצורה הכי מדויקת.

חיתוך ידני מול חיתוך על גבי מסילה

החיתוך של הבטון באמצעות מסור היהלום יכול להיעשות בעזרת מסור ידני שיבצע במהירות את הניסור, אך המסור הידני מיועד רק למקרים ממש מינוריים של חיתוך באזור קטן. לרוב מבצעים את החיתוך במסור היהלום בעזרת מסילה.

הניסור מתבצע בצורה הזו:

לפני הכול יש לקבע את המסילה עליו יעבור המסור. הקיבוע נעשה על גבי קיר הבטון בנקודות המדויקות שם אנחנו רוצים את הניסור. המסילה הזו מכונה – מסילה מייצבת. כי זה בעצם מה שהיא עושה בפועל. המסילה משפיעה גם על היציבות של המוכנה, מעבר לתוצאות המדויקות שתתקבלנה בסופו של דבר.

לצורך החיבור של המסילה לקיר, מחברים מעין 'אוזניים' מיוחדות עם ברגי פלדה זאת כדי להבטיח את הבטיחות של המסור שאמור לנוע עליו. מכונת הניסור יכולה לנוע על גבי המסילה בכיוון אחד, הלוך וחזור כאשר בדרך היא חוצבת פס על גבי הקיר. אחר כך היא תתחיל בביצוע החיתוך של הבטון.

המכונה נשלטת על ידי מערכת מיוחדת הנמצאת בידי המפעיל של המכונה וכך למעשה הניסור נעשה ללא התערבות של יד אדם שנוגעת במכונה באופן פיזי.

מתי צריך לנסר את הבטון?

כמעט בכל תהליך של שיפוץ או בנייה, עשוי לעלות צורך בחיתוך של בטון. אם זה לצורך הרחבה של חלון קיים ואם זה לצורך פתיחת דלת בקיר בטון או פתיחת חלון חדש בקיר או הסרת מדרגות מבטון. מכונות הניסור מבטיחות עבודה מדויקת מאוד, עבודה בטוחה לגמרי וגם ביצוע מהיר של הניסור.

כאשר מדובר בהורדת קירות שלמים לצורך הרחבה של חלל קיים (ראה גם ניסור קיר בטון), ברור שרק בעזרת מסור היהלום אפשר יהיה להגיע לתוצאות הכי מדויקות וגם הכי בטוחות.

חשוב לציין כי לא רק הכלי הוא זה מה שחשוב.

לצורך ביצוע עבודה כזו נדרשת מומחיות, נדרשת מיומנות ונדרש ניסיון. רק איש מקצוע מומחה שיש לו את היכולת לעשות את העבודה בצורה מושלמת, הוא זה שיוכל לבצע עבורכם את המלאכה.

מתי צריך קידוח בבטון?

יש מקרים אשר בהם אנחנו זקוקים לקידוח של חור בקיר בטון. לרוב יהיה זה לצורך התקנה של מערכות מסוימות או העברה של חוטים, כאשר החור אמור להיות עגול, אסתטי ומדויק. גם לזה יש מענה ייחודי. את הקידוח העגול מבצעים בעזרת מקדח יהלום. המקדח מסוגל לחדור את הבטון בכל עובי רצוי וליצור את החיתוך העגול והמושלם. (לשירותי קידוח בטון)

כאמור, הקידוח והניסור בבטון דורשים עבודה מקצועית של אנשים מומחים ומנוסים שיש להם את הציוד המתאים והנכון.

חשוב לשים לב לכך. רק באופן כזה אפשר יהיה להבטיח כי הניסור אכן ייעשה בצורה מושלמת!

אך חשוב לשים לב לכל הסכנות בעת הניסור והקידוח, קרא יותר על הסכנות כאן «

תמונות של מכונת הניסור בטון

אולי יעניין אותך – טיפים לבחירת להב היהלום הנכון לקידוח יהלומים וחיתוך בטון

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.