מה ההבדל בין בטון למלט

מה ההבדל בין בטון למלט?

לצורך בנייה נעשה שימוש בחומרים מגוונים. יש את הבטון ויש את המלט. יש את הטיט ויש את הטיח. מה ההבדל בין בטון למלט? ננסה להכיר מעט מקרוב את החומרים הללו ונלמד על ההבדלים ביניהם.

המלט והבטון הם די דומים. ברבים מהמקרים הם אף משמשים לסירוגין. המלט הא אחד המרכיבים של הבטון.

הבטון הוא תערובת של חומרי בנייה שונים – אגרגטים יחד עם דבקים. האגרגטים הם למעשה חצץ, חול ואבנים כתושות. ההדבקה נעשית על ידי מים ומצנט פורטלנד. ככל שהבטון יזדקן הוא ייעשה חזק יותר. כלומר תהליך ההתקשות של הבטון לא נעצר וככל שחולף הזמן והוא מזדקן, הוא נעשה חזק יותר ויותר. הבטון משמש בעיקר לצורך יצירת שלד לבנייה.

הטיט הוא חול שמעורבב עם מלט שחור או לבן והוא משמש לצורך יצירת שכבה אחידה על גבי בלוקים או על גבי בטון כאשר המטרה היא בידוד איכותי.

מה ההבדל בין בטון למלט?

אז הגדרנו את המלט והגדרנו גם את הבטון. נמנה להלן את ההבדלים בין המלט לבטון.

  • יישום – הבטון הוא בעל טווח רחב יותר של אפשרויות שימוש. הוא מהווה חומר עיקרי בכל תהליכי הבנייה. לעומת המלט שמשמש בעיקר בסיום העבודה, אם זה לאיטום סדקים שונים בחללים ועוד.
  • הרכב – מבחינת ההרכב, המלט מכיל לא מעט רכיבים, בהשוואה לבטון. הבטון עשוי להכיל גם פלדה ומוטות ברזל כאשר רוצים להכין ממנו בטון מזוין לצרכי בנייה.
  • תכונות דקורטיביות – אם נדון בנושא של גימור חזיתות, הרי שבעזרת בטון זה לא ממש יוכל להתבצע. בעזרת הבטון בונים רק קירות בסיסיים. הבטון מכיל הרבה חללים, יש בו שבבים, הוא מכיל סדקים ויש בו גם כתמי שמן. המלט יותר גמיש מבחינה זו ואפשר להיעזר בו לייצור גמורים.
  • אורך החיים של החומר- הבטון שונה מאוד ממלט מהבחינה הזו. הבטון ככל שהוא מתיישן הוא נעשה חזק יותר וקשה יותר. הוא יהיה מסוגל לעמוד בכל העומסים ועל כן הוא מושלם לצרכי בנייה המלט לעומת זאת, איכותי ככל שיהיה עשוי להתפורר, להתפצח ולהפוך לחסר תועלת. כך שאם בידיכם הבחירה בין מלט לבטון ברור שהבטון יהיה מוצלח וטוב יותר.
  • עלויות – אם נתייחס לעלויות, ברור שהבטון יהיה יקר יותר. זאת בגלל העובדה שהוא מכיל מספר רב  של רכיבים, שזה מזניק את העלויות.
  • צפיפות – במלט ישנה צפיפות גבוהה לעומת הבטון. זה יכול להיות משמעותי מאוד במקרים מסוימים.
  • יכולת עבודה- העבודה עם המלט קלה יותר ונוחה יותר. הבטון דורש יותר עבודה וגם שליטה מקצועית בהכנה שלו.

תמונות הממחישות את ההבדלים:

מה ההבדל בין בטון למלט
תמונה של בטון
מה ההבדל בין בטון למלט
תמונה של מלט

לסיכום ההבדל בין בטון למלט

אז ברור שיש הבדלים גדולים בין החומרים ואכן בכל חומר מקובל לעשות את השימוש הספציפי שלו.

יישום נכון בחומרים המתאימים שייעשה באמצעות אנשי מקצוע יוביל לתוצרים איכותיים שיוכיחו את עצמם לאורך זמן.

אנו בחברת POWER ניסור בטון, מתמחים בעבודות הריסה וחיתוך בטון. ובגלל ההתעסקות שלנו עם הבטון, אנו מבינים היטב בכל נושא של בטון מזוין.

אולי יעניין אותך מאמרים נוספים אלו:

מאמרים על הנושא איך מכינים בטון:

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עבודות קידוח בטון לבית פרטי
מאמרים בנושא בטון
עבודות קידוח בטון לבית פרטי

אנחנו מתמחים במתן שירותי קידוח בטון מהשורה הראשונה עבור כל צרכי הבנייה שלך. לצוות המומחים שלנו ידע וניסיון רב בקידוח דרך בטון, המבטיח שהפרויקט שלכם

קרא עוד »
כמויות ויחס להכנת קוב בטון
מאמרים בנושא בטון
כמויות ויחס להכנת קוב בטון

הבטון הוא אחד החומרים המרכזיים והעיקריים המשמשות למטרות בנייה. אחת השאלות בתחום הבטון היא: כמה מלט צריך לקוב בטון? ומה היחס? במאמר הזה אנו נענה

קרא עוד »
איך בונים קיר בטון חשוף
מאמרים בנושא בטון
איך בונים קיר בטון חשוף?

קירות בטון חשופים היו מקובלים בשנות החמישים והשישים. כיום אנחנו עדים לכך כי הטרנד עושה את דרכו אלינו חזרה. לפני שנתחיל להבין איך בונים קיר

קרא עוד »
ריצוף על בטון
מאמרים בנושא בטון
איך מרצפים על בטון

בכל מה שקשור לתחום הריצוף, יש כללים ברורים. לא על כל סוג של משטח אפשר לבצע את הריצוף. לפני שמתחילים בעבודה חשוב לפזר חול או

קרא עוד »
בטון מוחלק
מאמרים בנושא בטון
מה צריך לדעת על בטון מוחלק

מה זה בטון מוחלק? בטון מוחלק נועד בעיקר לצורך יצירת רצפה חלקה העשויה בטון. על פי רוב מקובלת רצפה כזו במפעלים ואזור תעשייה. אך גם

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.