כמה שוקל קוב בטון

כמה שוקל קוב בטון?

לשאלה כמה שוקל קוב בטון יש מספר פרמטרים אך עיקרון אחד. קוב בטון נקרא בעגה המקצועית "מטר מעוקב של בטון", הווי אומר קוביית בטון של מטר על מטר בגובה של מטר.

אך המשקל הנגזר ממטר מעוקב של בטון משתנה בין בטון רגיל לבטון קל. כשההבדל בין בטון רגיל לבטון קל הוא בעצם בטיב החומר ממנו עשוי הבטון. בעוד הבטון הרגיל עשוי מחומרים קשיחים וממולא בחצץ, הבטון הקל אינו מעורבב בחצץ דבר התורם לירידת משקל הבטון.

איך משפיע החצץ על שאלת כמה שוקל קוב בטון?

ההשפעה של בטון עם חצץ או בלי חצץ נובע מהשפעת צפיפות החומר הנמצא בבטון. משקל חומר הבטון נובע מדחיסות החומר ובעת אנו נותנים "חופש" ומרחב לחומר על ידי תחליפים אחרים הקיימים בעולם הבנייה הבטון הופך לקל יותר.

ניתן להסביר זאת במונחים שמתורגמים למספרים במספר פרמטרים:

משקל בטון קל במיוחד

500 ק"ג מקסימום למ"ק. האפיון של בטון זה הוא בתנאים של תאי אוויר בקוטר 1-1.5 מ"מ ובסיס נקבובי. אלה  מוכרות בתור אבני הקצף והגז שבעצם יש  במנה לא רק מלט וחול כפי שמוכר לנו, אלא גם חומר מקציף שיוצר לנו חלל עם אוויר. פעולה זו מאפשרת לנו לקיים משקל נמוך מצד אחד, ובידוד ברמה גבוהה מצד שני.

משקל בטון כבד

המשקל נע בין  1800 ל 2500 ק"ג. על פי רוב מכיל חצץ ושברי חול, לרוב נשתמש בחומרי מילוי מינרלים וכן בחול קוורץ. יוצקים לתוכו גם כ 200 ליטר מים ו 250-450 ק"ג מלט. למעשה זה הבטון השמיש והנפוץ ביותר לבנייה.

משקל בטון כבד במיוחד

לרוב נע בין המשקלים של  2.5-3.5 טון. המילוי נעשה על ממלאים מקבוצת המינרלים הידועים בשמות: בריטים, מגנטיטים, לימוניטים. בטון זה מכיל מסה עצומה ולרוב ישתמשו בו רק בבנייה תעשייתית גדולה.

לפי נתונים אלו ניתן להניח שמשקל הבטון ינוע על פי צפיפות החומר אשר יוצקים לתוכו, ולכן הוא ישתנה בין סוג לסוג לפי אותם חומרים אשר הוא מכיל בתוכו.

למה חשוב לדעת כמה שוקל קוב בטון?

חשיבות הידע על משקל הבטון באה לידי ביטוי בעיקר לפני שאנו באים להתעסק בבטון מוצק. חברת POWER ניסור בטון מבצעת חיתוכים ופתחים בבטון על פי בקשות הלקוח. בטרם תחילת העבודה חשוב לדעת משקל הבטון איתו אנו מתעסקים, שכן הפלת הבטון צריכה להיות בטיחותית ללא גרימת נזק. אם חלילה נפיל משקל לא מותאם לרצפה מוצקת, אנו נגרום פעמים לנזק משני שיכול לעצור את עבודת הלקוח. ידיעת המשקל טרם הניסור על פי מחשבון המשקל של חברת POWER מבטיחה עבודה בטוחה ומדויקת ללא שום מפגע בטיחותי.

למחשבון המשקל של חברת POWER לחצו על הכפתור למטה.

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עבודות קידוח בטון לבית פרטי
מאמרים בנושא בטון
עבודות קידוח בטון לבית פרטי

אנחנו מתמחים במתן שירותי קידוח בטון מהשורה הראשונה עבור כל צרכי הבנייה שלך. לצוות המומחים שלנו ידע וניסיון רב בקידוח דרך בטון, המבטיח שהפרויקט שלכם

קרא עוד »
מה ההבדל בין בטון למלט
מאמרים בנושא בטון
מה ההבדל בין בטון למלט?

לצורך בנייה נעשה שימוש בחומרים מגוונים. יש את הבטון ויש את המלט. יש את הטיט ויש את הטיח. מה ההבדל בין בטון למלט? ננסה להכיר

קרא עוד »
כמויות ויחס להכנת קוב בטון
מאמרים בנושא בטון
כמויות ויחס להכנת קוב בטון

הבטון הוא אחד החומרים המרכזיים והעיקריים המשמשות למטרות בנייה. אחת השאלות בתחום הבטון היא: כמה מלט צריך לקוב בטון? ומה היחס? במאמר הזה אנו נענה

קרא עוד »
איך בונים קיר בטון חשוף
מאמרים בנושא בטון
איך בונים קיר בטון חשוף?

קירות בטון חשופים היו מקובלים בשנות החמישים והשישים. כיום אנחנו עדים לכך כי הטרנד עושה את דרכו אלינו חזרה. לפני שנתחיל להבין איך בונים קיר

קרא עוד »
ריצוף על בטון
מאמרים בנושא בטון
איך מרצפים על בטון

בכל מה שקשור לתחום הריצוף, יש כללים ברורים. לא על כל סוג של משטח אפשר לבצע את הריצוף. לפני שמתחילים בעבודה חשוב לפזר חול או

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.