איך בונים קיר בטון חשוף

איך בונים קיר בטון חשוף?

קירות בטון חשופים היו מקובלים בשנות החמישים והשישים. כיום אנחנו עדים לכך כי הטרנד עושה את דרכו אלינו חזרה.

לפני שנתחיל להבין איך בונים קיר בטון חשוף, חשוב שנבין מה זה בעצם קיר בטון חשוף.

קיר בטון חשוף, כשמו כן הוא. קיר בטון שלא מצפים אותו. הוא נשאר גלוי כפי שהוא. אז האמת היא שקיר בטון הוא לא ממש דבר יפה. אך כאן הפכו את קיר הבטון לדבר מיוחד ודקורטיבי. על מנת שהוא אכן יהיה כזה, יש להשקיע בו. ואכן עם השנים נולדו אפשרויות מדהימות במיוחד ליצירה על בטון וכך הוא יכול להישאר חשוף והתוצאה הסופית היא מבנה אסתטי מרשים שאי אפשר להתעלם ממנו.

על קיר הבטון אפשר לחרוט למשל חריטה בדוגמא של קרשים. התוצאה היא מרשימה מאוד.

איך בונים קיר בטון חשוף
דוגמאות של קירות חשופים בסלון

למה כדאי לבנות קיר מבטון חשוף?

המטרה בהשארת קיר הבטון במראה החשוף שלו היא ניצול המראה הטבעי והמאסיבי של הבטון.

אז ברור שלא כל משטח בטון יכול באמת לשמש לצרכי חיפוי או ריצוף עם בטון חשוף. כי המטרה היא למעשה ליצור דבר ייחודי ומרשים. על מנת כן, אמור הבטון להיות נקי לחלוטין וללא כל פגם. רק לאחר שאכן יש לנו את הבטון במצב המושלם הזה, אפשר להמשיך עד ליישום של פלטות הבטון החשוף.

את קיר הבטון החשוף יש לבנות עם כמות גדולה של מלט על מנת שהעיסה תהיה דחוסה מאוד וסמיכה. לאחר הליך היציקה של המלט, מסמנים עליו את הצורה הרצויה.

הטבעת הצורה נעשית כמו חותמת. אם לדוגמא הדגם הרצוי הוא של לוחות עץ, אפשר יהיה לעשות זאת בעזרת קורת עץ אותה יטביעו כמו חותמת, על קיר הבטון בעודו לח.

היתרונות של קיר בטון חשוף

קיר בטון הוא קיר חזק והוא יגלה עמידות בפני כל מזג אוויר. קירות הבטון אידיאליים למבני ציבור וגם לבתים פרטיים.

אם הקיר אמור לעמוד במקום חשוף תחת כיפת השמים, ניתן להוסיף לו 'אף מים'. כלומר מעין חלק בולט על הבטון שנועד להגן עליו מפני מים. כך שמים זורמים יגיעו ישירות למטה מבלי לפגוע בקיר הבטון.

ההמלצות שלנו לעיצוב עם בטון

הבטון החשוף הוא חומר ששומר על תכונותיו המקוריות של הבטון. יש בו את הגסות ואת הקשיחות של החומר ועל כן הוא יעיל מאוד לתשתיות וגם למיגון. מעבר לכך יש בו את התפיסה המודרנית החדשנית כאשר הוא מיושם בצורה נכונה.

מלבד היתרונות מבחינת החוזק וגם היופי, הבטון תורם רבות לאקוסטיקה בבית ולבידוד התרמי. הוא מסייע בשמירה על אנרגית החום בעונת החורף והוא גם מעניק את הצינה הנעימה והבידוד מפני החום בעונת הקיץ.

מתייעצים עם המומחים

על מנת שאכן תוכלו להפיק את מלוא התועלת מהבטון, חשוב שתתייעצו עם אנשי מקצוע בתחום. זה כולל מעצבי פנים, אדריכלים או מהנדסים. רק אחרי שאתם מגדירים לעצמכם את המטרות, תוכלו לבחור את הבטון החשוף למטרות הפונקציונאליות כמו גם האסתטיות שלכם.

הבטון עשוי להשתלב היטב עם כל סגנון עיצוב. גם אם זה סגנון עיצוב מסורתי וגם אם זה סגנון עיצוב מודרני. הוא גם ישתלב היטב בסגנון הכפרי והאינטימי.

ניתן לשלב בו אלמנטים שונים כמו זכוכית, מתכת ועוד.

הבטון החשוף יהיה מושלם גם בבתים קטנים שם הוא גם יחסוך בהוצאות לטווח הרחוק.

חשוב לציין כי יישום בטון לקיר חשוף דורש מיומנות ועבודה בכלים המתאימים. התחזוקה של קיר הבטון החשוף היא קלה ופשוטה ואין צורך בהוראות ניקוי ותחזוקה מיוחדות.

שירותי הורדת קירות בטון

אם אתם מעוניינים להוריד את הקיר לצורכי הרחבה. אנו בחברת POWER ניסור בטון מתמחים בכל עבודות ההריסה. אנו משתמשים במסור יהלום לצורך חיתוך מדויק של קיר בטון.

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עבודות קידוח בטון לבית פרטי
מאמרים בנושא בטון
עבודות קידוח בטון לבית פרטי

אנחנו מתמחים במתן שירותי קידוח בטון מהשורה הראשונה עבור כל צרכי הבנייה שלך. לצוות המומחים שלנו ידע וניסיון רב בקידוח דרך בטון, המבטיח שהפרויקט שלכם

קרא עוד »
מה ההבדל בין בטון למלט
מאמרים בנושא בטון
מה ההבדל בין בטון למלט?

לצורך בנייה נעשה שימוש בחומרים מגוונים. יש את הבטון ויש את המלט. יש את הטיט ויש את הטיח. מה ההבדל בין בטון למלט? ננסה להכיר

קרא עוד »
כמויות ויחס להכנת קוב בטון
מאמרים בנושא בטון
כמויות ויחס להכנת קוב בטון

הבטון הוא אחד החומרים המרכזיים והעיקריים המשמשות למטרות בנייה. אחת השאלות בתחום הבטון היא: כמה מלט צריך לקוב בטון? ומה היחס? במאמר הזה אנו נענה

קרא עוד »
ריצוף על בטון
מאמרים בנושא בטון
איך מרצפים על בטון

בכל מה שקשור לתחום הריצוף, יש כללים ברורים. לא על כל סוג של משטח אפשר לבצע את הריצוף. לפני שמתחילים בעבודה חשוב לפזר חול או

קרא עוד »
בטון מוחלק
מאמרים בנושא בטון
מה צריך לדעת על בטון מוחלק

מה זה בטון מוחלק? בטון מוחלק נועד בעיקר לצורך יצירת רצפה חלקה העשויה בטון. על פי רוב מקובלת רצפה כזו במפעלים ואזור תעשייה. אך גם

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.