איך מתכננים קידוח חור לקמין כחלק מתהליך התקנתו?

אם החלטתם שמגיע לכם ליהנות החורף הזה מקמין, הגיע הזמן להבין כיצד מתקינים אותו ואיך מתכננים את כל הקשור אל קידוח החור לקמין. התחילו לקרוא..

קמין – כרטיס ביקור

קמין הוא אח ורבים מכנים אותו גם בשם תנור ארובה.  כלומר, מתקן סגור בו מדליקים אש אם למטרת חימום, בישול ותאורה טבעית בלילה.

ישנם סוגים שונים של קמינים, כאשר אלו הנפוצים ביותר בישראל הם קמינים הפועלים באמצעות גז, נפט, סולר ועצים. בנוסף לצדדים הפונקציונאליים של הקמין אי אפשר להתעלם מההיבט האסתטי דקורטיבי שלו והתחושה הביתית והחמימה אותה הוא מספק וכיום ניתן לראות בבתים רבים בישראל קמינים במגוון עיצובים וטקסטורות וממגוון חומרים.

טרם ההחלטה לקנות קמין חשוב שתוודאו שיצרנית הקמין מציעה קמינים אשר עומדים בכל התקנים הנדרשים (הארובות), וכמובן תמיד חשוב להקפיד על כך שההתקנה תיעשה באמצעות בעל מקצוע מנוסה אשר הוסמך לביצוע עבודה זאת.

תכנון מקדים חובה!

כשקונים קמין וטרם שלבי הבניה של הקמין חשוב לתכנן היכן ימוקם הקמין. באם מדובר על בית או דירה חדשים חשוב לבצע הכנות מקדימות לארובה עוד בשלב יציקת התקרה ואם מדובר על קמין גז או נפט, ההכנות יעשו טרם שלב הריצוף.

בנוסף, חשוב לקחת בחשבון שחלק בלתי נפרד מהתקנתו של קמין מחייב קידוח של חור בבטון. מדוע חייבים לקדוח ומי ערוך לבצע משימה זאת? 

ראשית, יש לבחור בחברה המתמחה בתחום הניסור והקידוח בבטון. טרם הבחירה בחברה שתבצע את העבודה הנדרשת לכם תמיד יש לוודא שהיא מעסיקה מומחים בעלי ניסיון רב בכל הקשור אל קידוחי חורים לקמינים (לא כל החברות מספקות שירות ספציפי זה). דברים חשובים נוספים אותם יש לוודא הם שהמתקינים המקצועיים של הקמין משתמשת בכלים ייעודיים משוכללים שמבטיחים את התוצאה המושלמת במינימום הרס לבטון ושהחברה מתחייבת לבטיחות בעבודה ועמידה בלוח זמנים שנקבע מראש.

חשוב לדעת – קידוח חור לקמין

  • פעולה מקדימה – ניתן להתקין את הקמין רק לאחר יצירת פתח אוורור. ניתן ליצור פתח זה באמצעות קידוח חור בקיר ובתקרה וזאת לאחר עבודת הכנה מקדימה של המומחים שבעקבותיה הם הגיעו למסקנה הכין הכי כדאי ליצור את החור. יצירת פתח אוורור הכרחית שכן דרכו יתנדפו אותם גזים המופקים בעת הבעירה.
  • כלים – קידוח חור לקמין נעשה באמצעות מכשיר ייעודי החודר לכל סוגי הבטון, מסתובב במהירות ומשמש במיוחד לחיתוך בטון ביהלום. פעולת הקידוח תמיד תיעשה על ידי מומחים  בתחום ניסור יהלום.
  • גודל החור – גודל החור לקמין ישתנה וזאת בהתאם לעובי של צינור הפליטה. אותו צינור המחובר לכל קמין. בדרך כלל החור הוא 6-8 צול ובמרחק של כ- 25 סנטימטרים הקיר מאחורי הקמין. הרדיוס של החור יכול להיות 20 סנטימטרים ויותר.

חורף נעים וחם!

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ניסור בטון באבו גוש
מאמרים בנושא ניסור בטון
מכונת ניסור בטון: המדריך המלא

הבטון הוא כידוע אחד מהחומרים הכי חזקים ביקום. מסיבה זו העבודה מול הבטון מצריכה כוח ועוצמה מיוחדים. כדי להגיע לביצועים מוצלחים בחיתוך, בניסור או בקידוח

קרא עוד »
חיתוך קירות
מאמרים בנושא בטון
איך לחתוך בטון? המדריך המלא

איך לחתוך בטון? לחברת POWER יש את הכלים הייעודיים עבור לחתוך בטון כאשר העיקרי שבהם הוא מכונת ניסור בטון ביהלום. והכנו עבורכם מדריך שלם.

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.