פרגולה על קיר בטון

פרגולות תלויות על קיר בטון

כאשר אנחנו רוצים לחבר פרגולה לקיר בטון יש לנו מספר אפשרויות:

האפשרות הראשונה היא לבנות פרגולה שמחוברת לקרקע עם עמודים. הפרגולה עצמה יכולה להיות עשויה מבסיס של עץ או פשוט בסיס בטון שממשיך את הקיר באופן טבעי.

החיסרון של פרגולה כזו הוא שחייבים שתהיה קודם כל תשתית מתאימה לעמודים, ולא תמיד יש כזו, בוודאי שלא במרפסות או חצרות קטנות. הכנת תשתית עשויה לייקר מאוד את המחיר של הפרגולה והיא דורשת תכנון הנדסי מדויק.

מעבר לכך קשה לבצע שינויים בפרגולה בזמן מאוחר יותר, במיוחד אם השלד שלה עשוי כולו מבטון מזוין.

הפתרון – פרגולה תלויה!

פרגולות תלויות הן פתרון אסתטי וקל ליישום עבור מי שלא רוצה להתעסק עם חיבור של עמודים לקרקע או פשוט אין לו את היכולת לעשות זאת בגלל מגבלות של מקום או תשתית.

אחד השילובים המוצלחים ביותר הוא פרגולה תלויה מחומרים קלים כגון אלומיניום עם קיר בטון: לבטון החזק אין שום בעיה לתמוך במשקל של הפרגולה. האלומיניום הוא גם חומר עמיד ביותר שלא דורש טיפול ולא מתקלף או משאיר סימנים על הבטון.

» לשירותי ניסור קירות בטון לחצו כאן «

לא חייבים קיר לבן

הבטון הלבן הסטנדרטי שרואים ברוב הבתים יכול ללכת יד ביד עם כל צבע כמעט, אבל גם אם החצר או המרפסת שלכם צבועה בצבע אחר כמו למשל קרם או אפילו צהוב בהיר, סביר להניח שתוכלו למצוא את צבע הגג שמשתלב אתו בצורה הטובה ביותר. הסיבה לכך היא שבניגוד לחומרים אחרים, את השלד והגג של הפרגולה אפשר לצבוע כמעט בכל צבע שרוצים. (השלד עצמו נבצע בתנור בצביעה מיוחדת אשר מקנה לו את העמידות החזקה).

תחזוקה והתקנה קלות במיוחד

פרגולה תלויה מאלומיניום היא גם קלה מאוד לתחזוקה. עם זאת באזורים מרובים בגשמים מומלץ להתקין בה מרזב שיוכל לפנות את מי הגשם דרך פתח הניקוז ולא יחדור אל הבטון.

את הפרגולה עצמה אפשר לנקות עם מטלית לחה לאחר שמורידים ממנה את הלכלוך היבש כמו עלים. (שלא כמו בפרגולות אחרות, אין סכנה לקורוזיה או עובש).  אין צורך בשימון או צביעה בחומרים מיוחדים.

גם ההתקנה של פרגולה תלויה מחומרים קלים היא לרוב פשוטה ביותר ובשוק אפשר למצוא פרגולות מודולריות. כלומר, פרגולות שמגיעות בחלקים שניתנים לחיבור מהיר ולא דורשים בנייה מיוחדת. החלקים המודולריים יכולים גם להתחבר זה עם זה, מה שיכול להיות מושלם למרפסות ארוכות.

יתרונות נוספים של פרגולה תלויה

מכיוון שהפרגולה עשויה מחומרים קלים ועמידים, קל יחסית לשלב בה מעגל חשמלי. המעגל מיועד בדרך כלל לפתיחה וסגירה של הגג או שינוי הזווית של הרפפות (תלוי בדגם), אבל אפשר גם להשתמש בו כדי לשלב תאורה פנימית ללא צורך להשתמש בתאורת גינה חזקה. 

כך למעשה הפרגולה התלויה החשמלית משלבת בין החוזק והעמידות של פרגולה קבועה לבין הגמישות של סוכך.

הפרגולות המשוכללות ביותר כוללות גם שלט רחוק לפתיחת הגג ודימר לשליטה על עוצמת האור. כך אין בעיה לקבל בדיוק את מידת ההצללה בהתאם לשעות היום והאווירה שרוצים ליצור במרפסת. זאת לעומת פרגולה שבבניה שלה חייבים להתחשב במזג האוויר השורר באזור ובאופן בה הכיסוי שלה בולע ומחזיר את קרינת השמש.

אולי יעניין אותך לקרוא:

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה
מאמרים בנושא קידוח בטון
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה

כדי לבצע קידוחי בטון עם מסגרות פלדה כבדות נדרשים כלים מתאימים וציוד מיוחד, ולכן יש להשתמש בציוד המיועד לביצוע עבודה זו. חשוב לוודא שהמסגרת הפלדה כבדה מותקנת בצורה יציבה ומושלמת על מנת לוודא את בטיחות העובדים והסביבה.

קרא עוד »
עבודות קידוח בטון לבית פרטי
מאמרים בנושא בטון
עבודות קידוח בטון לבית פרטי

אנחנו מתמחים במתן שירותי קידוח בטון מהשורה הראשונה עבור כל צרכי הבנייה שלך. לצוות המומחים שלנו ידע וניסיון רב בקידוח דרך בטון, המבטיח שהפרויקט שלכם

קרא עוד »
מה ההבדל בין בטון למלט
מאמרים בנושא בטון
מה ההבדל בין בטון למלט?

לצורך בנייה נעשה שימוש בחומרים מגוונים. יש את הבטון ויש את המלט. יש את הטיט ויש את הטיח. מה ההבדל בין בטון למלט? ננסה להכיר

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.