מחירים של אדריכל לשיפוץ דירה

טווח מחירים של אדריכל לשיפוץ דירה

מהו טווח מחירים של אדריכל לשיפוץ דירה? על מה בעצם אדריכל מקבל תשלום? מאמר העוסק בשיטות תמחור של אדריכל לשיפוץ דירה.

שיטות תמחור של אדריכל לשיפוץ

שיטות תמחור של אדריכל לשיפוץ דירה מתייחסות בין היתר לשלבי עבודה של אדריכל בתהליך תכנון שיפוץ.

פגישה ראשונית – להיכרות עם הלקוח ועם הפרוגרמה.

תוכניות לעיון / לאישור – עבודה על תוכנית רעיונית. שילוב יועצים בתהליך כגון קונסטרוקטור, יועץ מיזוג, יועץ חשמל – 'בית חכם', יועץ אלומיניום ועוד. חלק מהיועצים יגיעו בשלב המכרז כדי לא להפעיל אותם מוקדם מדי. ולבלב אותם בשלבי חלופות לא סגורות.

תוכניות למכרז – בחירת חלופה תכנונית והפיכתה לתוכניות למכרז ולכתב כמויות.

תוכניות לביצוע – עדכון תוכניות 'לביצוע' בהתאם להעדפות שנוצרו בשלב קבלת הצעות מקבלנים, ומיועצים. בדיקת הצעות הקבלנים נסיון מיקוח, או דיוק המוצר והשרות כדי להתאים לתקציב הלקוח.

ליווי ופיקוח – יש להיזהר להסתמך רק על 'מפקח בניה' מטעם הקבלן. וכדאי שיהיה תמיד פיקוח נוסף מטעם הלקוח ע"י האדריכל או מפקח בניה חיצוני אחר. הליווי קשור למציאת פתרונות בהתאם לבעיות שנוצרו בשטח, או לדברים שמשתנים תוך כדי התקדמות הבניה. הן מטעמי תקציב, הן מטעמי תשתיות, והן משיקולים אסתטיים שנראים במציאות שונים מאשר על הניר.

פיקוח עליון – אישור שהביצוע נעשה ע"פ התוכנית.

שיטת תמחור לפי אחוזים

אדריכל לשיפוץ דירה יכול לתמחר כל שלב באחוזים מכלל הפרויקט. כאשר בד"כ ליווי ופיקוח מתומחרים לפי שעות, ושאר השלבים מתומחרים לפי החלק היחסי מהסכום הגלובלי של הפרויקט.

למשל מקובל: פגישה ראשונית ומקדמה: 15% סיום תוכניות רעיוניות: 15%, תוכניות למכרז יחד עם תיאום יועצים: 30%, תוכניות לביצוע: 30%, פיקוח עליון: 10%.

טווח מחירים של אדריכל לשיפוץ דירה

מחיר שעת אדריכל ממוצע: 300 – 500 ₪ המחירים כמקובל כיום נאמרים כמחירים לפני מע"מ. ועליהם יש להוסיף 17% מע"מ.

תמחור לפי אחוזים מעלות ביצוע ובניה של הפרויקט. לדוגמה: 8% מפרויקט שיפוץ גדול של מעל 500,000 ש"ח. או 20% מפרויקט של 100,000 ₪.

תמחור לפי מטר מרובע לתכנון פחות מקובל בשיפוצי דירות. אך קיים בפרויקטים גדולים.

תמחור לפי סוג תוכנית.  לדוגמה תוכנית חשמל: 4000 ₪. תוכנית מטבח: 5000 ₪. אם מצטרפות גם פגישות באולמות התצוגה לבחירת חומרים מכשירי חשמל או גופי תאורה. המחיר בד"כ מתייחס לפגישה של שעתיים-שלוש, בסביבות 800 – 1200 ₪ לפגישה.

לסיכום: דוגמה למחיר תוכניות לשיפוץ דירה של 100 מטר, משלב הפרוגרמה והמדידה. ועד שלב הגשת התוכניות המפורטות לביצוע, כולל ליווי לבחירת חומרים, ולפני ופיקוח: 25,000 – 35,000 ₪.

טיפ מחדר התמחור: גורם משפיע על מחיר התכנון הוא כמות התלבטויות הנצפית, וגרירת משך הפרויקט ע"י הלקוח, כתוצאה מחוסר החלטה, או שינויים בהחלטות קודמות. רצוי שהצדדים יעשו תיאום ציפיות כדי שהנ"ל לא יגרום אי נעימות.

על מה בעצם אדריכל מקבל תשלום?

אדריכל הוא זה שמכין תוכניות אדריכלות של המבנה, שמהם ניתן לבעלי המקצוע להרוס ולבנות את האלמנטים בדירה, כך שיתאימו למה שסוכם מולם. התוכניות הם גם מסמך משפטי כאשר דברים לא מבוצעים כפי שתוכנן. ולאור זאת קבלן יתייחס ברצינות רבה יותר לנייר שיש בו תוכנית עשויה באופן מקצועי וברור, לעומת סקיצה, שלא נאמר לעומת סיכום בעל פה.

מה כוללת תוכנית של אדריכל לשיפוץ דירה

התוכניות של אדריכל לשיפוץ דירה, יכללו לרוב: תוכניות של מצב קיים, תוכנית הריסה, ותוכניות בניה.

תוכניות בניה – תוכניות בניה של הקירות והפתחים, ותתי מערכות כמו: תוכניות מיזוג אויר ותאורה המיוצגות בתוכנית תקרה. וגם תוכניות כלים סניטרים ונקודות אינסטלציה כגון איפה יהיה האינטרפוץ', ונקודות להסקה, המיוצגות בתוכנית אינסטלציה. וגם תוכניות גמר של ריצוף, וחיפוי אריחים לחדרים רטובים, מיוצגים בתוכנית ריצוף, ובתוכניות 'פריסות חללים רטובים'.

תוכניות ריהוט – תכניות ריהוט בנוי כגון ארונות קיר, ארונות מטבח ונגרות אמבטיה מותאמת אישית, יכללו בתוכניות נגרות המפרטות כל חלל שיש בו 'נגרות אומן' כלומר נגרות שמבצע נגר ואינה הזמנת מוצר מוכן מחנות. תוכניות של רשימות אלומיניום יכללו פריסה של החלונות כמוצר עצמאי.

רשימות נגרות אלומיניום מסגרות – תוכניות של דלתות שיבוצעו על ידי נגר(דלתות עץ) או מסגר (עבודות מתכת) יהיו ברשימת נגרות או מסגרות. הרשימות מכילות הן את התוכנית של צורת הדלת וגודלה, והן פרטי מפתח לעיצוב ותמחור הפריט כגון צורת וחומר הידית, צורת הנעילה, בידוד רעשים, צוהר, דוגמה וכל פרט מידע שאלמלא נרשם, כנראה לא יבוצע.

פרטי בנין – פרטי בנין מקובלים בתוכניות שיפוץ דירה שיש בהם נישות מורכבות, או עיצובי גבס, עץ, ובטון מיוחדים. לרוב פרטי בנין רלוונטיים לתוכניות אדריכלות חוץ, שדורשות היתר בניה כאשר משנים את חיצוניות המבנה.

האם אני צריך בכלל אדריכל?

בטח תעלה לכם השאלה למה אנחנו צריכים לשלם לאדריכל? אולי אפשר לחסוך את זה. אם זה שאלה שעולה לכם אנו ממליצים לכם לקרא את המאמר הבא – האם אפשר לוותר על אדריכל בשיפוץ דירה?

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה
מאמרים בנושא קידוח בטון
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה

כדי לבצע קידוחי בטון עם מסגרות פלדה כבדות נדרשים כלים מתאימים וציוד מיוחד, ולכן יש להשתמש בציוד המיועד לביצוע עבודה זו. חשוב לוודא שהמסגרת הפלדה כבדה מותקנת בצורה יציבה ומושלמת על מנת לוודא את בטיחות העובדים והסביבה.

קרא עוד »
פנלים מבודדים
מאמרים בנושא שיפוצים ובנייה
מהם פנלים מבודדים? ומה היתרונות שלהם?

סוגיית הבידוד במבנה היא אחת הסוגיות המאתגרות בעבור קבלנים בענף הבנייה, כאשר הבידוד התרמי נועד ליצור מבנים מאווררים ונעימים לשהייה, ללא תלות במזג האוויר החיצוני.

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.