אדריכל לשיפוץ הבית

האם אפשר לוותר על אדריכל בשיפוץ דירה?

פעמים רבות לפני השיפוץ אנו שואלים את עצמנו כיצד אפשר לחסוך בעלויות? מה כדאי להוריד ובמה כדאי להשקיע יותר? במאמר זה אנחנו נדבר על השאלה. האם אפשר לוותר על אדריכל בשיפוץ דירה? וגם נענה על השאלה. מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?

האם אפשר לוותר על אדריכל בשיפוץ דירה?

שיפוץ דירה – היא מילה כללית, גם צביעה לבדה הינה סוג של שיפוץ. ולעיתים לפעולות קטנות כמו החלטה על החלפת דלתות פנים, החלפת אסלה ואמבטיה במיקום הקיים, החלפת ריצוף,. או החלפת מטבח, הן פעולות שניתן לעשות בדילוג על תפקיד האדריכל.

במעצבי פנים – מעצב פנים, יועץ מטבחים, יועצי צבע של חברות ייצור ושיווק צבעים המוכרות שיש להן גם מרכזי הדגמה וייעוץ. יוכלו להיות מספיקים לפעולות שיפוץ דירה שכאלו, ואז ניתן לוותר על אדריכל בשיפוץ דירה.  צריך לזכור שיועצי מכירות באולמות התצוגה, יש להם אוריינטציה עיצובית, אך כמובן גם שיווקית.

הסתבכות בעלילה – לעיתים קרובות המוטיבציה לשיפוץ מתחילה מהחלפה של רק משהו קטן ופשוט. ועם קולות העבודה של הקבלן בשטח, בא התיאבון. במצב זה הקבלן הופך להיות כביכול האדריכל, וכאן כנראה הוא ינווט את התהליך לפי מה שמתאים לו.שזה לאו דווקא מה שמתאים מלכתחילה ללקוח.

במצב כזה לא כדאי לוותר על אדריכל לשיפוץ דירה.

מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?

תחומי אדריכל

תחומים של שינויים בבניין הדורשים היתרי בניה כגון שינוי חלונות, שינוי צורת גג, תוספת בניה. ושינויי קונסטרוקציה בבניין הם תחומי האדריכל, שנעזר בהיתר גם המהנדס קונסטרוקציה.

תחומי מעצב פנים

תכנון שאינו דורש היתר בניה, הוא לרוב ביכולת המקצועית של מעצב פנים. חלק ממעצבי פנים מתמקצעים בהום סטיילינג, ובכך נכללים שינויי צבע, הוספת ריהוט, הלבשת הבית בכריות ווילונות. החלפת גופי תאורה, ללא כל שבירה של מערכות בנויות בבית.

הנדסאי אדריכלות, והנדסאי אדריכלות פנים

יכולים להגיש היתרי בניה בהגבלות מסוימות של תוספת, מפתחים, וקומות. עוסקים בפועל בישראל גם באדריכלות וגם בעיצוב פנים.

בפועל בישראל, עבודת האדריכלות נושקת וחופפת את עבודת עיצוב פנים. ובעלי מקצוע אדריכלים עוסקים גם בעיצוב פנים, כמו כן בעלי תעודת מעצבי פנים, עוסקים באדריכלות. ההתאמות נעשות ע"י הוספת חתימה רשמית הנדרשת בחוק על התוכניות המוגשות.

לאור זה, במקביל לבדיקת תעודת בעל המקצוע, כדאי לבדוק עבודות קודמות ונסיון, וכמובן המלצות והצעות מחיר.

אדריכל לשיפוץ דירה
האם אפשר לוותר על אדריכל בשיפוץ דירה? מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?

שירות נוסף הנצרך לשיפוץ הבית – "ניסור בטון". בזמן השיפוץ תצטרכו לחתוך קירות רבים בבית, ולהשתמש בקבלן הריסות מקצועי. וכאן התשובה היא חד משמעית שאין מה לחסוך בעלויות האלו.

ניסור בטון זוהי בעצם מכונה מיוחדת עבור חיתוך בטון בצורה מדויקת, ובדרך זו אתם שומרים על מבנה הבניין ומונעים זעזועים מיותרים בשלד. וגם זה לוקח צ'יק צ'ק מגיעים מחברים את המסור ובתוך שעה מורידים קיר שלם.

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה
מאמרים בנושא קידוח בטון
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה

כדי לבצע קידוחי בטון עם מסגרות פלדה כבדות נדרשים כלים מתאימים וציוד מיוחד, ולכן יש להשתמש בציוד המיועד לביצוע עבודה זו. חשוב לוודא שהמסגרת הפלדה כבדה מותקנת בצורה יציבה ומושלמת על מנת לוודא את בטיחות העובדים והסביבה.

קרא עוד »
פנלים מבודדים
מאמרים בנושא שיפוצים ובנייה
מהם פנלים מבודדים? ומה היתרונות שלהם?

סוגיית הבידוד במבנה היא אחת הסוגיות המאתגרות בעבור קבלנים בענף הבנייה, כאשר הבידוד התרמי נועד ליצור מבנים מאווררים ונעימים לשהייה, ללא תלות במזג האוויר החיצוני.

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.