ציפוי אפוקסי

ציפוי אפוקסי למשטחי בטון – יתרונות, אופן השימוש ועוד

האפוקסי הפך להיות טרנד מאוד פופולארי בשנים האחרונות בעולם האדריכלות והבנייה, ולא בכדי – הוא מתאים את עצמו כמעט לכל סוג של שטח או רצפת בטון, עמיד מאוד, ומספק שכבת הגנה איכותית וחזקה במיוחד.

האפוקסי מתאים במיוחד למשטחי בטון שצברו שחיקה מאוד משמעותית כדוגמת כבישים, או לרצפות בטון ישנות שצברו נזקים כגון סדקים או כתמים. כל מה שכדאי לדעת על האפוקסי – הצ'ק ליסט המלא:

אז מה זה בעצם אפוקסי?

אפוקסי הינו חומר פולימרי (חומר גלם לפיסול) – הוא מגיע כחומר רך, ומתקשה כשמערבבים אותו עם חומרים מייצבים. הוא מיוצר ומשווק בתור חומר גלם – מגיע נקי לחלוטין כפי שהוא, וכדי להגיע איתו לתוצר הסופי מערבבים אותו עם חומר אחר בהתאם למטרת השימוש (צבע, חומר דילול וכד').

האפוקסי נחשב לפופולארי במיוחד בתעשיית הבנייה והעיצוב הודות לחוזק והעמידות הרבה שלו בפני תנאים שונים כדוגמת תנאי מזג אוויר, רטיבות וכד'. העבודה איתו פשוטה ונוחה מאוד, והוא נחשב בפני גורמים רשמיים של בטיחות בעבודה לחומר בטוח במיוחד לשימוש ולעבודה עמו. 

לאלו סוגי עבודות מתאים האפוקסי?

אחד השימושים היותר פופולאריים של האפוקסי הוא ציפוי למשטחים ורצפות בטון, ובמיוחד לעבודות בטון בסביבה משולבת עם ברזל (צינורות, פתחי ביוב וכד') הודות לעמידות הרבה שלו בפני חלודה. מהסיבה הזו הוא מתאים במיוחד לחללים ללא אוורור, שיש בהם סיכון לצבירת לחות ורטיבות.

בנוסף, מאחר והוא נחשב לחומר מונע החלקה, שימוש מאוד פופלארי נוסף שלו הוא כציפוי לריצוף הבטון בחניונים תת קרקעיים, בהם הוא מסייע למניעת החלקת רכבים נוסעים, ומשמש גם בתור מעין מחזיר אור שמסייע לראות את הרצפה כראוי בשעות הערב החשוכות.  

הוא שומר על ריצוף הבטון משחיקת צמיגי הרכבים, ועל העמידות שלו לאורך שנים רבות.

יתרונות השימוש באפוקסי למשטחי בטון:

  • הופך את משטחי הבטון לעמידים במיוחד למשך שנים רבות
  • מעניק מימד עיצובי למשטח, ומאפשר לצבוע ולעצב אותו במגוון דרכים
  • עמיד בפני כימיקלים שונים – מתאים במיוחד לרצפות בטון במפעלים תעשייתיים
  • הופך את המשטחים לעמידים בפני נזקי שונים כדוגמת חום, וסכנות החלקה 
  • עמיד בפני בלאי אשר נוצר בעקבות מעבר כלי רכב או עגלות משא כבדות
  • ידידותי לסביבה

עמידות רבה, ותחזוקה פשוטה

אפוקסי הופך את משטחי הבטון לחלקים ועמידים בפני סדקים וחריצים, כך שקל מאוד לנקות ולתחזק אותו. מהסיבה הזו הוא מתאים במיוחד למשטחי ורצפות בטון במקומות בהם יש רמה גבוהה של לכלוך כדוגמת מוסכים, מפעלים, מחסנים והאנגרים, ועוד. האפוקסי עוזר לריצוף לדחות אבק, ומקל על ניקיונות של כתמים. התחזוקה שלו מינימלית וזולה, והוא עמיד לטווח הרחוק.

לשירותי ניסור רצפת בטון לחצו כאן »

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה
מאמרים בנושא קידוח בטון
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה

כדי לבצע קידוחי בטון עם מסגרות פלדה כבדות נדרשים כלים מתאימים וציוד מיוחד, ולכן יש להשתמש בציוד המיועד לביצוע עבודה זו. חשוב לוודא שהמסגרת הפלדה כבדה מותקנת בצורה יציבה ומושלמת על מנת לוודא את בטיחות העובדים והסביבה.

קרא עוד »
עבודות קידוח בטון לבית פרטי
מאמרים בנושא בטון
עבודות קידוח בטון לבית פרטי

אנחנו מתמחים במתן שירותי קידוח בטון מהשורה הראשונה עבור כל צרכי הבנייה שלך. לצוות המומחים שלנו ידע וניסיון רב בקידוח דרך בטון, המבטיח שהפרויקט שלכם

קרא עוד »
מה ההבדל בין בטון למלט
מאמרים בנושא בטון
מה ההבדל בין בטון למלט?

לצורך בנייה נעשה שימוש בחומרים מגוונים. יש את הבטון ויש את המלט. יש את הטיט ויש את הטיח. מה ההבדל בין בטון למלט? ננסה להכיר

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.