עד איזה שעה מותר לעשות רעש שיפוצים

עד איזה שעה מותר לעשות רעש שיפוצים

עד איזה שעה מותר לעשות רעש שיפוצים?

תהליך עבודת שיפוצים הוא ארוך ומייגע. כל מי שהתחיל בהליך זה יודע שמדובר על הליך המביא עימו לחץ בזמנים. ועל כן פעמים שהעבודה תחרוג משעות הפעילות השגרתיות על מנת למהר את תהליך. אך כמו בכל הליך יש תקנות חוקתיות לאפשרות ביצוע השיפוצים. וכך נוכל לדעת עד איזה שעה מותר לעשות רעש בזמן שיפוצים?!

נתחיל מכך שכל אדם בישראל זכאי לשפץ את ביתו אך מכיוון ששיפוץ הבית מביא עימו טרדה נוספת על ידי שימוש בכלים מאסיביים כדוגמת הקונגו והפטישים. ישנם תקנות ברורות באשר היכולת לבצע את העבודה בשעות מסוימות.

כדין הזכות השמורה לאדם להנות מהיכולת לשפץ את ביתו. כך דין השכן להנות משקט בהגיעו לביתו. שיפוץ דירה תוך כדי טרדת מנוחת השכנים תלוי בחוק. ככלל החוק קובע באילו שעות מותר להרעיש, מה עומת הרעש ומתי אסור להרעיש.

לכן בין אם אתם עומדים לפני שיפוץ בעצמכם ובין אם אתם שכנים למקום ההולך לעבור שיפוץ. ואתם חוששים מהרעש הנלווה אנו בחברת POWER שמחים להעניק לכם את המידע הדרוש ואת לשון החוק.

רעש השיפוץ הוא פעמים בלתי נסבל

לא לחינם החוק חוקק. רעש השיפוץ הוא פעמים בלתי נסבל ביחוד בשיא העבודה שאז הרעש הוא תמידי ומטריד עד מאד. שבירת הקירות, פירוק המטבח והכלים העוצמתיים שמשתמשים בהם בעת השיפוץ הייתה היא למכת מדינה ולחיכוכים רבים בין שכנים. לשכן תמיד שמורה האפשרות להתקשר למשטרה או לפיקוח העירוני במקרים בהם הוא חושב שהרעש לא חוקי. לכן נמצא לפניכם ניסוח החוק המאפשר לכם לדעת מתי זה מוגזם ומתי זה נסבל.

תקנות החוק למניעת מפגעים מ- 1922

על פי מדדי החוק נקבע. באשר ההבדלים בין רעש בלתי סביל ותקינת הסף העליון לרעש המותר בחוק. בעבודה הנמשכת מעל לתשע שעות ביום יהיה הגבול העליון 50 דציבלים בבתים הצמודים לאזורי מגורים. רמת הרעש אשר מותרת בחוק בעבודה בלילה היא 40 דציבלים.

עוד קובע החוק

זמני העבודה יהיו מוגדרים ולכן אסור לבצע עבודות תיקון, בנייה או שיפוץ.

מהשעה 20:00 בערב ועד לשעה 07:00 למחרת.

בערבי שבת וחג – לא ניתן לבצע עבודה החל מהשעה 17:00 אחר הצהריים.

נוסף על כך, לא ניתן להפעיל מכונות או ציוד בניה לצרכי עבודות הריסה, חפירה או בניה בין השעות 19:00 בערב ועד 07:00 למחרת בבוקר. בערבי שבת לא תוכל להתבצע שום פעילות החל מהשעה 17:00. אם ובהינתן שאי הפעלת מכונה תגרור אחריה הפרעה או סכנה, יש לאפשר הפעלת מכונות גם לאחר השעה הקבועה בחוק.

בניגוד לנהוג לחשוב, אין שום איסור על רעש בין השעות 14:00 ל 16:00 אך עם זאת ישנם חוקי עזר עירוניים הנועדים לשמר את איכות חיי השגרה ועשויים למנוע זאת. לכן עדיף לו תבדקו זאת מול הרשות העירונית בה אתם מקיימים את השיפוץ.

אכיפת החוק לפי תקנות למניעת רעש

על פי סדר הדין הפלילי, על הפעלת מכונה באזור מגורים בשעות החורגות מין החוק יינתן גובה הקנס החל מ 300 ₪ ועד לגובה מרבי של 900 ₪.

בהינתן ומדובר על עבירה חוזרת של עבודות תיקון, בנייה או שיפוץ בשעות החורגות מהחוק יחל גובה הקנס מ350 ₪ עד 700 ₪ לעבירה חוזרת.

סמכות האכיפה לחוקי הבנייה הינם של משטרת ישראל, פקחי משטרה ירוקה של משרד הגנת הסביבה ופקחי הרשויות המקומיות.

לכן בטרם תחילת השיפוץ ובמידה והנכם מתכוונים להעדר ממקום השיפוצים בזמן העבודה. ראוי וכדאי שתוודאו עם קבלן השיפוצים את שעות העבודה. על מנת להימנע מקנסות מיותרים ומטרד שווא לשכנים הדרים בקרבתכם.

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה
מאמרים בנושא קידוח בטון
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה

כדי לבצע קידוחי בטון עם מסגרות פלדה כבדות נדרשים כלים מתאימים וציוד מיוחד, ולכן יש להשתמש בציוד המיועד לביצוע עבודה זו. חשוב לוודא שהמסגרת הפלדה כבדה מותקנת בצורה יציבה ומושלמת על מנת לוודא את בטיחות העובדים והסביבה.

קרא עוד »
פנלים מבודדים
מאמרים בנושא שיפוצים ובנייה
מהם פנלים מבודדים? ומה היתרונות שלהם?

סוגיית הבידוד במבנה היא אחת הסוגיות המאתגרות בעבור קבלנים בענף הבנייה, כאשר הבידוד התרמי נועד ליצור מבנים מאווררים ונעימים לשהייה, ללא תלות במזג האוויר החיצוני.

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.