מה זה קבלן

מה זה קבלן

מה זה קבלן?

קבלן הוא כל ארגון או אדם העוסק בהקמתו של מבנה, מוצר או מתן שירות בהתאם לחוזה שנערך בין הקבלן למזמין המוצר/ שירות.

קבלת שירות בענף הבנייה או השיפוצים מחייבת את מערובתם של אנשי מקצוע רבים בשלל תחומים שנמצאים בענף. ועל מנת שהלקוח שמעוניין בשירות כזה יוכל להוציא לפועל את תוכניותיו ולקבל מוצר מוגמר. עליו לקיים עסקת חליפין עם צד שני אשר יבטיח את השלמת ביצוע העבודה על פי תנאים שסוכמו מראש. הצד השני שגורם לביצוע העבודה והשלמת העבודה נקרא בשם קבלן.

סוגי קבלנים בתחום הבנייה והשיפוצים

קבלן הוא שם כולל אך למעשה ישנם מספר ענפים בהם נמצא את מקצוע הקבלן.

קבלן בניה– אדם האחראי לביצוע משימת בניית מבנים מתחילתה ועד התוצר המוגמר.

קבלן שלד– יעסוק רק סביב בניית השלד של המבנה.

קבלן חשמל- יעסוק בכל נושא חיווט החשמל בבניין בלבד.

ועוד גורמים נוספים כמו קבלן גבס וכדו. כל קבלן יחזיק תחתיו אנשי מקצוע אשר יתרגמו את תוכניותיו בפועל. כמו כן יעסיק קבלני משנה האמונים על מרכיבים אחרים במבנה לפי מקצועם.

כל עסקה בין לקוח לקבל תחויב בחוזה מפורט בו יסוכמו פרטי השירות המובטחים ללקוח ואופן תנאי תשלום הלקוח לקבלן.

רשם הקבלנים – מה זה קבלן?

מכיוון שהשוק הישראלי היה רווי בחורים ובנוכלים אשר גרמו לנזק עבור לקוחותיהם. ואף על פי כן המשיכו בעבודתם. החליטה מדינת ישראל להקים גוף פיקוח מטעם משרד הבינו והשיכון אשר אמון על אופן פעולות הקבלנים

כל קבלן הרוצה להירשם למערכת רשם הקבלנים. צריך להוכיח סף אמינות גבוה ולהיות בעל אמות מידה ערכיים ונוקשים. קבלן אשר לא יעמוד בתנאים אשר הציב גוף הפיקוח, יוקפא או יסולק מהמערכת. כך כל לקוח יכול לבדוק אם הקבלן שהזמין רשום ברשם הקבלנים ולבדוק את יכולתו לביצוע העבודה. במקרים בהם הקבלן יתברר כמוקפא או מסולק מהמערכת, הלקוח מקבל לידיו את הסיבות לפעולה. כך נוצר מעך שלם שנותן ללקוח ביטחון להמשך העבודה.

סוגי קבלנים נוספים ותפקידם

קבלן איטום

קבלן איטום יידרש לרוב לקראת סוף העבודה ויעסוק בגימורים הנדרשים לה בתחום האיטום. החל מגגות המבנה, הדלתות והחלונות וכלה בליקויים אשר נוצרים תוך כדי העבודה על המבנה. קבלן איטם יהיה אחראי למניעת פגעי מזג אוויר כגון חדירת מי גשמים ויהיה אמון גם על בידוד המבנה מקור, חום ורעשי רקע חיצוניים.

קבלן שיפוצים

קבלן שיפוצים הוא קבלן אשר אמון על שיפוץ מבנה קיים. בניגוד לקבלן בנייה שעליו להקים מבנה חדש מאפס. קבלן שיפוצים יהיה אמון על אחזקת שאר קבלי המשנה הנדרשים לצורך ביצוע העבודה החל מקבלני החשמל והאינסטלציה ועד קבלן גבס ואדריכל האמון על תכנון יסודות המבנה.

קבלן חשמל

קבלן החשמל יהיה אמון על ביצוע כלל עבודות החשמל במבנה. קבלן חשמל יהיה תחת קבלן בנייה בבניין חדש. או תחת קבלן שיפוצים בשיפוץ מבנה ישן. ויבטיח תשתית חשמל טובה ובטיחותית עבור המבנה.

קבלן גבס

בניגוד למה שחושבים, קבלן גבס הוא תפקיד משמעותי בתוצר המוגמר של הבנייה. קבלן הגבס יהיה אמון על תצורתו הסופית של המבנה על ידי הנמכה קירות תוספות שונות המייצרות נישות לעיצוב הבית ואף ציפוי חדרים שלמים במקום טיח. עבודת הגבס מצריכה מיומנות גבוהה ומקצועית ובחירת הקבלן צריכה לקבל משמעות גדולה בעת הבנייה.

קבלן עבודות הריסה

כדי לדעת יותר על קבלן זה לחצו על הקישור – עבודות הריסה

לסיכום: מה זה קבלן?

קבלנים הם גופים או אנשים האמונים על ביצוע העבודה על ידי בעלי מקצוע המוסמכים לכך . תפקידם לעמוד בחוזה ההתקשרות עם הלקוח ולספק תוצר מוגמר של עבודתם.

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה
מאמרים בנושא קידוח בטון
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה

כדי לבצע קידוחי בטון עם מסגרות פלדה כבדות נדרשים כלים מתאימים וציוד מיוחד, ולכן יש להשתמש בציוד המיועד לביצוע עבודה זו. חשוב לוודא שהמסגרת הפלדה כבדה מותקנת בצורה יציבה ומושלמת על מנת לוודא את בטיחות העובדים והסביבה.

קרא עוד »
פנלים מבודדים
מאמרים בנושא שיפוצים ובנייה
מהם פנלים מבודדים? ומה היתרונות שלהם?

סוגיית הבידוד במבנה היא אחת הסוגיות המאתגרות בעבור קבלנים בענף הבנייה, כאשר הבידוד התרמי נועד ליצור מבנים מאווררים ונעימים לשהייה, ללא תלות במזג האוויר החיצוני.

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.