איך משלמים לקבלן שיפוצים

איך משלמים לקבלן שיפוצים

איך משלמים לקבלן שיפוצים?

עסקת התשלום לקבלן שיפוצים היא אחת הסוגיות הבעייתיות ביותר במדינת ישראל. זאת בשל הנוהג הקיים שבו מזמין השיפוץ נצרך להעביר סכום מקדמה לא מבוטל ומשמעותי לקבלן טרם תחילת העבודה.

למה? ובכן שיפוץ הבית הוא פרויקט מורכב העולה לא מעט ובניגוד לשאר המקצועות, שיפוץ הבית מצריך קניית חומר רב עוד טרם ביצוע העבודה שלוקחת מספר שבועות ויותר. ותשלום המקדמה אמור לתת מענה לקבלן עבור עליות החומרי והעובדים.

עם זאת עדיין תשלומי המקדמה מאד גבוהים ונוטים ליצור מתח בין קבלן השיפוצים ללקוח, ולא בכדי. הלקוח מצידו חושש שהעבודה לא תתבצע במלואה והקבלן יעשה ככל שירצה. ומצד שני הקבלן חושש מנגד לבצע עבודה שבסופה לא יקבל את התשלום עבורה.

במאמר לפניכם נגשר בין הצדדים ונלמד איך משלמים לקבלן שיפוצים וכיצד לעשות זאת תוך כדי הבטחה שהשיפוצים אכן יתקיימו.

בחירת הקבלן ותשלום המקדמה

אנו חייבים לשים את הדברים על השולחן. בחירת קבלן שיפוצים בישראל היא אינה פשוטה. זאת בזכות גל פורעי החוק והנוכלים שהשתלט על שוק העבודה הישראלי. שהפך להיות גן השעשועים לאותם נוכלים שנתפסים מידי שנה בעין המצלמה של "יצאת צדיק" אך עם זאת רואים את האור בקצה המנהרה, וחל שינוי בנמהלים כאשר רשם הקבלנים החליט להתחיל לרשום גם קבלני שיפוצים כקבלנים מורשים. איך זה עוזר לכם? קבלני שיפוצים רשומים צריכים לעמוד בתנאים נוקשים וחמורים.

על מנת להירשם ברשם הקבלנים, הם דרושים להוכיח מקצועיות מוכחת ולהיות שקופים באופן ניהול העבודה שלהם הן באופן המקצועי והן באופן הפיננסי. כאשר נתפס קבלן שיפוצים ככזה העובר על הערכים הקבועים אצל הרשם, הוא מוצא עצמו מיידית מחוץ לרשימה. לכן המלצה שלנו, בחרו קבלן רק מרשם הקבלנים.

באשר לתשלום המקדמה כאשר לא משלמים את מלוא הסכום עם חתימת העסקה כמו אצל קבלן שיפוצים. נהוג להשאיר סכום כסף התחלתי המהווה הוכחה לרצינות מזמין העבודה ומאידך להבטיח לקבלן את יכולת מזמין העבודה לעמוד בתשלומים.

עם זאת סכום המקדמה לא יעלה על חצי מתשלום העסקה כולה ועדיף כמה שפחות על מנת להבטיח שהקבלן יעמוד במילתו ולא יאחר את זמני העבודה ואת אופן העבודה שנקבע מראש עם הלקוח.

לסיכום: איך משלמים לקבלן שיפוצים?

בהתאם לנאמר לעיל כאשר מדובר בפגישה בין קבלן שיפוצים ולקוח אשר אין הרות קודמת בניהם. בעיית התשלום הופכת לבעייתית מאד ומלווה בלחצים רבים. שכן אם הקבלן יקבל את מלוא סכום העסקה או רובה, עלול הקבלן לברוח בלי ביצוע העבודה או רק עבודה חלקית.

ומצד שני העדר סוג של תשלום לקבלן, לא מבטיח לקבלן שיקבל את שכרו בעבור העבודה שביצע. לכן אופן התשלום יתבצע במדורג על פי תחנות שיקבעו בניהם הקבלן והלקוח. כאשר בכל תחנה של קבלת תשלום הקבלן צריך להוכיח שביצע את העבודה שנדרשת והוסכמה עד אותה תחנה.

כך אנו מונעים נזקים ללקוח במקרה בו הקבלן מסיים את עבודתו מסיבות שונות. ומצד שני הקבלן יכול לעצור את עבודתו באם הגיע תחנה ובה הלקוח לא עמד במילתו והקבלן לא יוצא מופסד. כיום ישנו פתרון שאנו ממליצים עליו בחום, והוא.

התערבות גורם נוסף שיתווך בין שני הצדדים. הכסף יעובר לחשבון נאמנות ובסיום העבודה הקבלן יקבל את שכרו מאותו חשבון שנמצא אצל המתווך. כך אנו מוצאים את שני הצדדים מרוצים ללא שום מתח וחששות.

מאמר זה נכתב כשירות וסיוע עבור לקוחתנו על ידי המומחים של POWER ניסור וקידוח בבטון.

POWER ניסור בטון
POWER ניסור וקידוח בבטון

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה
מאמרים בנושא קידוח בטון
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה

כדי לבצע קידוחי בטון עם מסגרות פלדה כבדות נדרשים כלים מתאימים וציוד מיוחד, ולכן יש להשתמש בציוד המיועד לביצוע עבודה זו. חשוב לוודא שהמסגרת הפלדה כבדה מותקנת בצורה יציבה ומושלמת על מנת לוודא את בטיחות העובדים והסביבה.

קרא עוד »
פנלים מבודדים
מאמרים בנושא שיפוצים ובנייה
מהם פנלים מבודדים? ומה היתרונות שלהם?

סוגיית הבידוד במבנה היא אחת הסוגיות המאתגרות בעבור קבלנים בענף הבנייה, כאשר הבידוד התרמי נועד ליצור מבנים מאווררים ונעימים לשהייה, ללא תלות במזג האוויר החיצוני.

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.