איך להיות קבלן בניין

איך להיות קבלן בניין?

אם תחום הבנייה מעניין אתכם. ותמיד חלמתם להשתלב בתחום הזה, עלה בכם השאלה איך להיות קבלן בניין? ולא ממש ידעתם במה זה כרוך ואיך עושים את זה בפועל. המדריך הבא נכתב בדיוק עבורכם.

נסביר לכם כאן מה זה רישיון קבלן, ואיך מקבלים אותו. מה הצעדים אותם עליכם לעשות על מנת להיות קבלן רשום. ונלמד גם למה חשוב כל כך לקבל רישיון לפני שמתחילים לעבוד.

תחום ההתמחות של הקבלן

אדם שרוצה להשתלב בעבודות הקבלנות צריך להתאים את עצמו לנישה אשר בה הוא רוצה לעבוד.

זה כולל הרבה מאוד תחומים. כאשר ישנה חשיבות רבה לבחירת התחום הספציפי בו הקבלן מבקש לעבוד.

  • עבודות במבנים שונים – ביצוע עבודות בנייה ושפוצים בבניינים, במשרדים או בבתי מגורים.
  • עבודות בשיטות בנייה שונות – כיום יש לא רק את הבניה הקונבנציונאלית. מקובלת כיום מאוד גם הבנייה הקלה. כל קבלן אמור לבחור את השיטה אשר בה הוא חפץ ורוצה להתמקצע.
  • עבודות בתחומים הנבחרים – יש כמה וכמה סוגים של קבלנים מלבד קבלני הבנייה. כל הקבלנים פחות או יותר נצרכים במהלך שלבי הבנייה. כך יש לנו קבלן הריסה ויש קבלן חשמל. יש קבלן אינסטלציה ויש קבלן עבודות טיח. יש את קבלן המיזוג יש את קבלן הצבע. חשוב שכל מ שרוצה לבוד כקבלן, יגדיר לעצמו באופן ברור, מה באמת הוא רוצה לעשות ומה התחום שמעניין אותו ומושך אותו יותר מכל.
  • עבודות בסדרי גודל משתנים – יש את הקבלנים שנהנים לעבוד במקומות קטנים ומוגדרים ולבצע את עבודות השיפוצים בבית המגורים הקטן. מנגד יש את הקבלנים שמסוגלים לחלוש על פרויקטים גדולים מאוד כמו בנייה של מגדלי מגורים או משרדים ואפילו על בנייה של שכונות שלמות.

רישיון קבלן – מה זה?

קבלן זה לאו דווקא קבלן בנייה. יש קבלני עבודה במגוון נושאים ושירותים. הקבלן עליו אנחנו מדברים כאן הוא איש המקצוע שמתמחה בביצוע עבודות בנייה. והוא זה שנוטל על שכמו את ביצוע העבודות בבניית מבנים או בביצוע שיפוצים במבנה קיים.

קבלן בניין יכול לעבוד באופן עצמאי והוא גם יכול לעבוד עם פועלים תחתיו. הוא גם יכול להיות אחד מתוך חברת בנייה גדולה המעסיקה צוות גדול של קבלנים.

בכל מקרה, חשוב שהקבלן יהיה רשום בפנקס הקבלנים. וכן שהוא יהיה בעל רישיון לעסוק בתחום הזה של עבודות הקבלנות והבנייה.

מה חשיבות הרישיון?

יש כאלה התוהים בדבר החשיבות של הוצאת הרישיון. חשוב לדעת שבמרבית המקרים הרישיון הוא מוצר חובה על מנת שאנשים אכן ישכרו את השירות מהקבלן בלב שקט ורגוע.

אם מדובר בקבלן ביצוע של עבודות שלד. ברור שעל הקבלן להיות בעל רישיון על מנת שביצוע העבודות אכן ייעשו באופן הכי בטוח והכי נכון. זאת משום שכל הבניין מבוסס על השלד ותקלה הכי קטנה בשלד עשויה לגרום לסיכון של השלד. לעומת זאת הרישיון של קבלן הצבע, יהיה הכי פחות קריטי. זאת משום שיש עוד דרכים בהם הוא יכול להוכיח את המקצועיות שלו ואת היכולות שלו. והרישיון הוא די זניח במקרה שלו.

מי נותן את הרישיון לקבלנים?

רשם הקבלנים הוא הגוף שפועל מטעם משרד הבינוי והשייכון והוא מוסמך לבצע רישום קבלנים בפנקס הקבלנים ואף להעניק את הרישיונות לקבלנים.

קבלן שאינו עומד בתנאי הרישום הנדרשים יוכל להידחות על ידי רשם הקבלנים.

הרשם מסווג את הקבלנים מבחינת העבודות בהיקפי השכר שמותר להם לבצע.

הרשם עוקב כל הזמן אחר סיווג הקבלן ואחר העמידה שלו בתשלומי החובה בהתאם לחוק. כל חריגה עשויה לגרור צעדים משמעותיים.

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה
מאמרים בנושא קידוח בטון
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה

כדי לבצע קידוחי בטון עם מסגרות פלדה כבדות נדרשים כלים מתאימים וציוד מיוחד, ולכן יש להשתמש בציוד המיועד לביצוע עבודה זו. חשוב לוודא שהמסגרת הפלדה כבדה מותקנת בצורה יציבה ומושלמת על מנת לוודא את בטיחות העובדים והסביבה.

קרא עוד »
פנלים מבודדים
מאמרים בנושא שיפוצים ובנייה
מהם פנלים מבודדים? ומה היתרונות שלהם?

סוגיית הבידוד במבנה היא אחת הסוגיות המאתגרות בעבור קבלנים בענף הבנייה, כאשר הבידוד התרמי נועד ליצור מבנים מאווררים ונעימים לשהייה, ללא תלות במזג האוויר החיצוני.

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.