ניסור בטון בירושלים

סקירה: יתרונות קידוח היהלום במשטחי בטון מזוין ולא מזוין

את שני סוגי הבטון – המזוין והלא מזוין – ניתן למצוא לעיתים קרובות בפרויקטים של קידוחים בכבישים מהירים או באתרי בנייה. שני סוגי המשטחים דורשים שיטות קידוח מיוחדות ושונים מבחינת תוצאות הקידוח.

לכן, חשוב לקבוע קודם כל את סוג משטח הבטון שבו אתם רוצים לקדוח ואז לבחור את ציוד הקידוח הנכון שיעשה את העבודה הטובה ביותר.

ניסור בטון

מהו קידוח יהלום?

קידוח יהלום הוא כלי יעיל וחזק במיוחד ליצירת חורים בבטון מזוין ובטון לא מזוין, בלוקים, לבנים ואבנים, תוך שמירה על מינימום רעידות בזמן הקידוח ומבלי לגרום נזקים מיותרים למשטח או למבנה עצמו.

קידוח יהלום עדיף ברוב המקרים לקידוח בבטון מזוין או בטון לא מזוין, כמו גם בלבנים, בלוקים ואבנים, מאחר וזו השיטה הטובה ביותר לחיתוך עיגולים מדויקים ונקיים בכל קוטר רצוי.

מקדחי היהלום הנפוצים עשויים מגלילי פלדה חלולים שהקצה שלהם מצויד בשיניים העשויות מתערובת פלדה ושברי יהלומים ('סגמנטים' או 'בונד') אשר מולבשות על קצה המקדח. שיני היהלום שוחקות את משטח הבטון ויוצרות את גודל החור הרצוי.

לרוב, קוטר המקדחים נע בין 3.8 אינץ עד 14 אינץ, ורובם מסוגלים לחדור דרך עובי של 12 אינץ ואפילו יותר. יחד עם זאת, קיימים גם קנים מסובבים ומקדחים ארוכים יותר שניתן להשתמש בהם.

מהם היתרונות בקידוח יהלום?

בניגוד לתהליכי הקידוח שכולם מכירים, קידוח יהלום הוא מקיף יותר וידידותי יותר לסביבה. להלן היתרונות העיקריים של קידוח היהלום:

  • מקדח יהלום הוא יעיל במיוחד כאשר אתם רוצים לקדוח חורים עגולים, נקיים ומדויקים, בעלי שוליים חלקים כגון קידוח חור למייבש כביסה.
  • קידוח היהלום מאפשר לקדוח חורים בכל קוטר רצוי, מפתחים קטנים למעבר של חוטי חשמל ועד לפתחים גדולים למעבר צינורות אינסטלציה או צינורות של מזגנים ומכשירי אוורור
  • ניתן להשתמש בשיטת הקידוח הזו ביעילות גם עבור בטון מזוין וגם עבור בטון לא מזוין
  • קידוח יהלום מייצר פחות רעידות ולחץ על המשטח שבו קודחים, בהשוואה לשיטות הרגילות, ובכך גורם פחות נזק למבנה או למשטח
  • קידוח יהלום יכול לשמש גם לניתוח ומחקר מבנים ושכבות של אבנים
  • שימוש בשיטות קידוח יהלום מגדילות את הדיוק בעבודה ומפחיתות בעלויות העבודה.
  • רמת הבטיחות בקידוח ביהלום היא הגבוהה ביותר מבין שאר סוגי הקידוחים. עם זאת, יש גם סכנות שקשורות לניסור בטון – תוכלו לקראו זאת כאן.

תהליך הקידוח במשטחי בטון מזוין ולא מזוין

קידוח במשטח בטון מזוין עלול להיות קשה ולקחת זמן ארוך יותר מקידוח בסוגי בטון אחרים וחומרים דומים. בעת קידוח בבטון מזוין, גבישי היהלום שבראש המקדח למעשה קודחים דרך מוטות הפלדה ליצירת החור. קראו כאן עוד קצת על היהלום שאיתו מבצעים את הקידוח.

בבטון לא מזוין, מתבצע תהליך של קידוח או הסרת הבטון על ידי הרחבת סדקים. היהלומים שבמקדח יוצרים לחץ על הבטון הלא מזוין ויוצרים סדקים על גבי המשטח. התרחבות הסדקים גורמת לבטון להישבר ולהיפרד מחומר הבסיס ובכך מאפשר למקדח היהלום לקדוח דרך חומר הבסיס ביעילות.

6 טיפים לקידוח יהלום

הנה כמה טיפים חשובים לקידוח יהלום שיעזרו לך לחסוך זמן וכסף, ולשפר את תוצאות הקידוח:

  1. לחץ – שמירה על לחץ יציב ושווה לאורך כל תהליך הקידוח חשובה ביותר לצורך קידוח יעיל דרך משטחי בטון. הפעלת לחץ מועט מדי עלולה לגרום לשיני היהלום להישחק ולאבד את החדות שלהן, בעוד שלחץ לא יציב עלול לגרום לשחיקה של המקדחה עצמה. מצד שני, לחץ גדול מדי עלול להעמיס על המקדחה ולגרום נזק ממשי למנוע ולמקדח. הפעלת הכמות המתאימה של לחץ מבטיחה אריכות חיים למקדח ולמקדחה. 
  2. מהירות – על מנת לקדוח דרך משטחים ביעילות ולמנוע מהיהלומים לאבד את חדותם, חשוב לכוון את המנוע למספר הנכון של סיבובים לדקה (סל"ד). כיוון המנוע למהירות האידיאלית, בהתאם לקוטר המקדח, תאפשר לך לקדוח בצורה היעילה ביותר. לדוגמא, מקדחים בעלי קוטר קטן יותר דורשים יותר סיבובים לדקה.
  3.  כוח חשמל – כדי להשיג את מהירות הקידוח הנכונה, הכרחי שיהיה למקדח מספיק כוח חשמל. כוח לא מספיק עלול לגרום להתחממות של המקדחה בזמן הקידוח ולגרום נזק לציוד. מצד שני, כוח רב מדי עלול לגרום לשפשופים מוגברים ושחיקה של שיני היהלום.
  4. סוג תרכובת הפלדה והיהלום (בונד) – על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר וגם לחסוך זמן וכסף, חשוב לבחור את התרכובת היהלום והפלדה שמתאימה למטרה שלכם. לצורך כך, אתם חייבים לקחת בחשבון את החומר שבו אתם רוצים לקדוח ואת תרכובת היהלום והפלדה שבמקדח. תרכובת רכה מדי עלולה לגרום לבלאי מוקדם מדי של היהלומים בעוד תרכובת קשה מדי עלולה להאריך את זמן הקידוח מעבר לרצוי. לכן, כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, רצוי לבחור תרכובת רכה של יהלום ופלדה עבור קידוח בבטון מזוין ואילו עבור חומרים רכים יותר, כמו בטון לא מזוין, מומלץ לבחור תרכובת קשה של יהלום ופלדה.
  5. מקדחה עם מערכת קירור מים – אם אתה משתמש במקדח יהלום רטוב, עדיף להשתמש במעט מים בלבד כך שצבעה של תערובת המים וחצץ הבטון שנוצרת תהיה דומה לזה של קפה מוקרם. אז יתאפשר למקדח היהלום לשחוק את משטח הבטון ביעילות רבה יותר. תערובת נכונה של מים וחצץ בטון עוזרת בתהליך השחיקה של הבטון וגם שומרת על מקדח היהלום מקורר. היהלומים נשארים חשופים לכל אורך התהליך, כך שהם יכולים לבוא במגע עם חלקיקי התערובת ולקדוח בבטון ביעילות. לחץ מים גדול מדי עלול לשטוף את חצץ הבטון, ובכך למנוע מהיהלומים שבראש המקדח להיחשף ולעשות את עבודתם.
  6. מקדחה על בסיס ואקום – ניתן להשתמש במקדחה על בסיס ואקום, כדי לשמור שתישאר במקומה, אולם אך ורק בזמן קידוח של משטח בטון חלק. יש לוודא שהאטם היוצר את הוואקום נמצא במצב טוב ושבקבוק מסנן הוואקום נקי מפסולת או מים שעלולים להזיק ליצירת הוואקום. וודאו גם שלחץ הוואקום מתאים למטרת הקידוח מבחינת הלחץ והרעידות שהמקדח מייצר. אין להשתמש במקדחה על בסיס ואקום במהלך קידוח דרך תקרה או קירות מאחר וזה עלול להיות מסוכן.

לסיכום

קידוח יהלום הוא השיטה המתאימה ביותר לקידוח בחומרים קשיחים במיוחד, כמו בטון מזוין ובטון לא מזוין. זו השיטה היחידה שמאפשרת לך גם לשמור על עבודה נקייה ומדוייקת וגם לחסוך זמן וכסף.

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה
מאמרים בנושא קידוח בטון
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה

כדי לבצע קידוחי בטון עם מסגרות פלדה כבדות נדרשים כלים מתאימים וציוד מיוחד, ולכן יש להשתמש בציוד המיועד לביצוע עבודה זו. חשוב לוודא שהמסגרת הפלדה כבדה מותקנת בצורה יציבה ומושלמת על מנת לוודא את בטיחות העובדים והסביבה.

קרא עוד »
עבודות קידוח בטון לבית פרטי
מאמרים בנושא בטון
עבודות קידוח בטון לבית פרטי

אנחנו מתמחים במתן שירותי קידוח בטון מהשורה הראשונה עבור כל צרכי הבנייה שלך. לצוות המומחים שלנו ידע וניסיון רב בקידוח דרך בטון, המבטיח שהפרויקט שלכם

קרא עוד »
מקדח ודיסק יהלום
מאמרים בנושא קידוח בטון
כל מה שחשוב וכדאי לדעת על מקדח יהלום

קידוח בבטון הוא דבר נדרש בעת שיפוץ ובנייה. עבודות קידוח הן עבודות מורכבות הדורשות מיומנות בהפעלת מכשירי הקידוח וניסיון רב. עיקר עבודת קידוח הבטון נעשית

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.