טיפים לבחירת להב יהלום

טיפים לבחירת להב היהלום הנכון לקידוח יהלומים וחיתוך בטון

הבטון הוא חומר קשה מאוד. מסיבה זו הניסור של הבטון הוא גם כן אתגר מורכב.

הניסור הכי נכון של הבטון נעשה באמצעות מסור היהלום.

חשוב לדעת כי לבחירה של הלהב הנכון לצורך ניסור בטון ישנה משמעות רבה וחשוב לתת על כך את הדעת. יש להבים שונים המתאימים לבטון, לגרניט כמו גם לחומרים קשים אחרים ולכל סוג של חומר יש להתאים את המסור עם הלהב הנכון. כדי להגיע לחיתוך הכי מדויק, חשוב להיוועץ באנשי מקצוע מהתחום הזה על מנת שאכן התוצאות תהיינה מושלמות.

המאפיינים הבסיסיים שחשוב להכיר

לפני שניכנס להתאמה של הלהב הנכון, חשוב להסביר מעט על אודות המנגנון של מסור היהלום. כך תיטיבו לבחור בסופו של דבר את הציוד הכי מתאים למטרה שלכם.

המדריך הקצר לסוגי מסורים לניסור בטון

המרכיבים של הלהבים הם בעצם הליבה של המתכת, גבישי היהלום הסינטטיים, המרתך והמטריצה. כל מרכיב חשוב בפני עצמו לצורך התפקוד הנכון של המסור. הרכיבים למעשה משתנים בכל סוג של להב יהלום.

היהלום הוא המרכיב החיצוני של הלהבים כאשר בעזרת היהלום מתבצע החיתוך החד והמדויק. מעבר לכך יש את המטריצה שהיא נכנסת לפעולה ברגע שהיהלומים נחלשים מעט בעקבות השימוש. המטריצה בעצם משחררת את היהלומים שנשחקו וזאת על מנת לפנות מקום ליהלומים חדשים וחדים שיחליפו את מקומם.

המטריצה אמורה להיות חזקה ונוקשה וזאת ביחס למהירות של הלהב.

בחירת הלהב בהתאם למרכיבי החומר

הבחירה בלהב אמורה להתבצע מתוך בחינה מקצועית של מרכיבי החומר אותו מבקשים לנסר. לכל חומר יש מרכיבים אחרים. הבטון הירוק שונה מהאספלט (קרא על ניסור אספלט) למשל ועל מנת שהחתכים בסופו של דבר יהיו הכי מדויקים וממוקדים, חשוב להתחשב ברכיבים המרכיבים את החומרים הללו. רק כך אפשר יהיה להגיע לתוצאות הרצויות.

התאמת הלהבים למסור

היבט חיוני וחשוב נוסף זוהי ההתאמה של הלהבים לציוד אשר עליו יתקינו אותו לצורך ביצוע הניסור. הלהב חייב להיות מותאם לטווח המהירות של המסור. אם ההפעלה של המסור היא איטית ביחס לביצועים הנדרשים ללהב מהסוג הזה, התוצאות לא תהיינה טובות. מנגד, אם המסור יהיה מהיר מידי ביחס ללהבים ולמהירות הניסור המומלצת, הרי שהניסור יסכן את הלהב.

חשוב לשים לב גם שכאשר בוחרים להבים שנועדו לניסור רטוב, בליווי של זרם מים, הרי שהמסור אמור להיות מצויד ברכיב שיזרים את המים באופן רציף בעת הניסור. משום שלהב שזקוק למים בעת הניסור והוא לא מקבל אותו, עשוי להיפגע וגם תוצאות הניסור לא תהיינה טובות.

חשוב לשים לב בחיתוך של בטון ירוק, כי הניסור ייעשה באמצעות להב בקוטר המתאים עם יכולת ניסור בעומק הרצוי, זאת כדי למקסם את התוצאות. להב היהלום מתאים גם לקידוח בטון.

חיתוך יבש או רטוב?

אחת ההחלטות לפני שמתחילים בעבודה של ניסור בטון היא האם ללכת על ניסור יבש בלי מים או להעדיף את הניסור הרטוב. אז יש כאלה שמעדיפים חיתוך יבש שיחסוך להם את כל העיסוק עם החיבור למם ואת הבלגן שנוצר סביב המים הנוטפים. מצד שני לא נוכל להתעלם מהיתרונות של המים בעת הניסור שמבטיח סביבה נקייה בלי אבק לאחר הניסור, כמו גם הפחתה של אבק באוויר שיישאף בדרכי הנשימה של העובדים ושל האנשים הנמצאים באזור בו מתבצעת העבודה.

למעשה ההבדל העיקרי בין הלהבים לחיתוך יבש ורטוב, נעוץ בשמירת החום של המכונה הנוצר בעת התהליך כאשר המים נועדו לקרר את המכונה בעת העבודה.

בגדול, להבים לחיתוך יבש יתאימו יותר למקרים של חיתוך דקורטיבי של הבטון כאשר החיתוך הרטוב לעומת זאת יתאים לצורך חיתוך של לוחות בטון שדורשים חיתוכים עמוקים יותר.

להבים יקרים או להבים חסכוניים?

אם אתם מתלבטים באיזה להבים לבחור כאשר אתם רוכשים את המוצר לשימוש אישי, אתם צריכים להתחשב במטרות אשר לשמן אתם רוכשים אותן. אם מדובר בעבודה לא גדולה של חיתוך לא גדול מידי, תוכלו בהחלט להסתפק בלהב פשוט המיועד למתחילים והוא מתאים לעבודות ביתיות פשוטות. אם אתם בעניין של חיתוך מקצועי של קירות בטון, חשוב שתבחרו במוצר שאכן יספק את הפתרון ויאפשר לכם לנסר את הבטון בצורה מושלמת ומקצועית. בכל מקרה תמיד חשוב לבדוק את קוד ה – CSDA.

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה
מאמרים בנושא קידוח בטון
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה

כדי לבצע קידוחי בטון עם מסגרות פלדה כבדות נדרשים כלים מתאימים וציוד מיוחד, ולכן יש להשתמש בציוד המיועד לביצוע עבודה זו. חשוב לוודא שהמסגרת הפלדה כבדה מותקנת בצורה יציבה ומושלמת על מנת לוודא את בטיחות העובדים והסביבה.

קרא עוד »
עבודות קידוח בטון לבית פרטי
מאמרים בנושא בטון
עבודות קידוח בטון לבית פרטי

אנחנו מתמחים במתן שירותי קידוח בטון מהשורה הראשונה עבור כל צרכי הבנייה שלך. לצוות המומחים שלנו ידע וניסיון רב בקידוח דרך בטון, המבטיח שהפרויקט שלכם

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.