מתי לחדש בטון

מתי חייבים לחתוך ולחדש קיר בטון? המדריך המלא

שיפוצים וחיזוקים של בטון הן פעולות הכרחיות בכל מבנה העשוי בטון. גם אם המבנה נראה חזק ואיתן, עדיין הוא עלול להיסדק או להיפגע וזה מחייב התייחסות מידית כדי למנוע נזקים וסיכונים חמורים יותר למבנה. במדריך זה אנו נסביר מתי חייבים לחתוך ולחדש קיר בטון. המשיכו לקרוא…

מתי חייבים לחתוך ולחדש קיר בטון?

אנשי תחזוקה מהתחום הזה ידעו לזהות את הבעיה וכך גם לפתור אותה בהתאם. ברור שזה יתרום רבות לחוזק של המבנה.

לצורך כך נצטרך הערכת בטון

הערכת בטון זוהי הערכה מקצועית של מומחים לבטון אשר בודקים את הבטון על כל היבטיו. המומחים יוכלו להעריך בקלות את גיל הבטון גם לאחר שנים רבות וזאת על סמך אופי הבנייה. הם גם יוכלו לראות אם מדובר בבטון שהוא עדיין יעיל וחזק והם גם יוכלו לבצע מדידה של רכיבי הבטון ששימשו לצורך הכנת הבטון.

מצב של סדקים בבטון

סדקים בבטון
תמונה של בטון עם סדקים

הסדקים בבטון נוצרים בעקבות שינויים טבעיים החלים בשימוש השגרתי בבטון.

לדוגמא פעילות אנושית וסביבה חמימה ירחיבו את החומר. מנגד קור מצמצם את החומר. ההרחבה והצמצום התמידיים הופכים את הבטון לשברירי ובעקבות כך עשויים להיווצר סדקים בבטון. ברור שתחזוקה שוטפת היא זו שתסייע באבחון הבעיות הללו בזמן ויובילו לביצוע תיקונים.

סדקים בעקבות דליפות

דליפות על קיר בטון

בטון כאמור עלול להיסדק. כאשר כבר יש סדקים בבטון, מים זורמים יחדרו פנימה. המים כמובן יהרסו עוד יותר ויגדילו את הסדק. כאשר מזג האוויר גשום, הסדק בקיר יחמיר ויתרחב.

נדמה שאין אדם שלא נתקל מידי פעם בדליפות בקירות הבית. אם זה במטבח ואם זה בחדר האמבטיה. יש כאלה שנוטים להתעלם מהרטיבות מתוך מחשבה שכמו שזה הגיע כך זה ילך. אך כולנו יודעים שאין בדרך כלל ניסים מהסוג הזה ודליפה שהיא לא מטופלת, רק מחמירה ונעשית מפושטת וגרועה יותר.

חשוב לדעת שנזילות בבטון עלולות להוביל לקריסה של הבטון וכל דליפה אחרת גם קלה, מחלישה את המבנה כולו.

עבודות בטון מחייבות דיוק

חשוב לדעת שעבודות עם בטון מחייבות דיוק מוקפד. אם הבנייה של הבטון אינה מדויקת, זה עלול לפגוע באנשים שישתמשו אחר כך במבנה. אם למשל מדובר במעבר להולכי רגל העשוי בטון, הרי שבטון שלא יהיה אחיד וחלק עלול לגרום לנפילות.

כך גם צביעה של קירות בטון שאינם אחידים, לא תהיה צביעה יפה וחוסר האחידות של הקיר יבלוט מאוד לעין. הדרך הכי נכונה היא לתקן את קיר הבטון בעזרת אנשי מקצוע כדי להפוך אותו לאחיד.

השוואה ויישור של חלקי הבטון הינו נחוצים מאוד למען החוזק של המבנה כי רק כך הוא יהיה איתן וגם יציב.

הדרך לפתרון בעיות בבטון

לא משנה מהי הבעיה בקירות הבטון. אם החלטתם ללכת על תיקונים, חשוב שתפנו לשם כך אך ורק אל אנשי מקצוע מומחים שיש להם את הידע ואת הניסיון הנדרשים לשם כך. המתמחים בביצוע עבודות חיזוקי מבנים.

לשירותי חיזוק מבנים לחצו כאן »

עבודות בטון כוללות לרוב חיתוך של הבטון וחידוש של הבטון. מדובר במשימות הדורשות ציוד מתקדם ומיוחד לצורך כך. רק אם תשכילו לפנות אל אנשי המקצוע הנכונים, תוכלו להיות בטוחים שתקבלו את השירות הכי מקצועי וגם הכי נכון. במהלך חיזוק הבטון תצטרכו להשתמש בשירותי ניסור וחיתוך של הבטון.

לשירותי ניסור בטון לחצו כאן »

על מה חשוב לשים לב בעת בחירה באנשי מקצוע לתיקוני בטון?

  1. חשוב לוודא כי מדובר בחברה שיש לה את כל הציוד הטכנולוגי החדיש והמתאים ביותר לצורך הטיפול בבטון.
  2. יש לוודא כי יש בחברה צוות מקצועי ומיומן שיש לו גם ניסיון עשיר בתחום הזה של עבודות ניסור בבטון.
  3. מומלץ לשים לב כי מדובר בחברה ידידותית שמבצעת את העבודה תוך שמירה על הסביבה.

עבודה איכותית תבטיח בסיס יעיל וחזק של המבנה כולו.

אולי יעניין אותך:

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
תקן 413
מאמרים בנושא חיזוק מבנים
תקן 413: כל מה שצריך לדעת

עד לשנת 1975 לא הייתה כלל מודעות לעניין הזה של בניית מבנים באופן כזה שהם יוכלו להתמודד במצבים של רעידות אדמה מול הכוחות האופקיים שמופעלים

קרא עוד »
הריסת מבנים
מאמרים בנושא חיזוק מבנים
רעידות, והדרך להתמודד איתם

כל עיר מקבלת את הייחודיות שלה, בין היתר, מהבניינים, הגשרים, והדרכים הבנויות בה. כאשר מסתכלים על כל אלה, קשה לחשוב על הקשיים שעברו עובדי הבנייה

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.