קידוח בטון 6 צול

היבטים בטיחותיים בקידוחי בטון למבנים מסחריים

קידוח בטון מאפשר לבצע מגוון רחב של עבודות במבנים מסחריים ולהתאים אותם באופן מושלם לצרכים. בין השאר, ניתן לשנות קירות, לאפשר מעברים, להכין מקומות שבהם יונחו תשתיות חיוניות כמו חשמל, גז, תקשורת, אינסטלציה וכו', ליצור פתחים לשחרור עשן בחדרי המדרגות במסגרת הפעולות הנדרשות על-מנת להוציא אישור כיבוי אש, ועוד.

באופן טבעי נעשה שימוש בציוד עוצמתי מאוד לצורך קידוח בטון או ניסור בטון של חומר הגלם הקשיח במיוחד, ובהתאם חובה גם להקפיד על כל ההיבטים הבטיחותיים הבאים.

ליווי של מהנדס קונסטרוקציה

קידוח בעמוד תומך או פעולת ניסור בקיר שאסור לבצע בו שינויים עלולים לערער את יציבות המבנה המסחרי ולגרום לנזקים חמורים במיוחד.

בהתאם, חובה לבחון את תוכנית העבודה בעזרת מהנדס קונסטרוקציה מוסמך, שבחלק מהמקרים גם מלווה את העבודות בשטח על-מנת לוודא שהן לא מסכנות את המבנה ואת האנשים הרבים שמגיעים אליו מדי יום.

בדיקת התשתיות הקיימות

היבט משמעותי נוסף מבחינה בטיחותית שיש לבחון בקפידה הוא מיקומן של מערכות החשמל, התקשורת, האינסטלציה והגז הקיימות – כך שאף קידוח לא יפגע בהן. רק אחרי שמוודאים כי המקומות שבהם קודחים ומבצעים עבודות ניסור בטון נקיים מכל דבר שעלול להיפגע או להזיק לציוד יקר הערך, ניתן להתחיל בעבודה עצמה.

שימוש בציוד מגן

תוך כדי קידוח בבטון עלולים להינתז שבבים קשיחים של חומר הגלם הזה. בנוסף, עלולים חלקים מהקיר או העמוד שבהם קודחים ליפול על רגלי העובדים. בהתאם, חשוב להצטייד במשקפיים ייעודיות להגנה על העיניים, כפפות עבודה וכמובן קסדה. גם ביגוד ארוך ונעלי עבודה הם חובה. בחלק מהקידוחים תופעת לוואי משמעותית היא אבק – על-מנת להגן על דרכי הנשימה יש להשתמש במסכה מתאימה וכן במים כדי למזער את כמות האבק במקום. 

מסור איכותי של חברה אמינה

קידוחים בבטון מתבצעים באמצעות ציוד מתקדם ובפרט מסורי יהלום רבי עוצמה. על-מנת שהכלי עצמו לא יסכן את האוחזים בו, חשוב שהוא יהיה של חברה אמינה ומוכרת בתחום כלי העבודה.

פינוי הסביבה

כשמבצעים עבודות בבטון חשוב מאוד להרחיק מהמקום את כל מי שלא אמור להיות בו, כולל עובדים שהקידוח הוא לא חלק מהתפקיד שלהם. במבנה מסחרי פעיל זהו דגש חשוב במיוחד, וגם כשמדובר על עבודות חוץ במבנה כזה, וכשחלקי בטון עלולים ליפול על העוברים והשבים, חובה לוודא שהאזור סטרילי וחסום לגישה.

ניקוי מסודר של הפסולת

האנשים האחראיים על מבנים מסחריים מודעים לחובת ההתנהלות על-פי החוקים והתקנות. כך למשל כשהם רוצים להוציא אישור כיבוי אש למבנה, ועוד דוגמה היא קבלת רישיון עסק. כשמבוצעות במקום קידוחי בטון היבט חיוני אחרי סיום העבודות הוא פינוי מלא ומסודר של הפסולת, לאתרים מורשים – כך שבמבנה עצמו לא יישאר שום דבר שעלול להפריע למבקרים בו או להזיק להם, ובנוסף לא תתרחש פגיעה בסביבה.

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה
מאמרים בנושא קידוח בטון
הקשר בין קידוח בטון למסגרות כבדה

כדי לבצע קידוחי בטון עם מסגרות פלדה כבדות נדרשים כלים מתאימים וציוד מיוחד, ולכן יש להשתמש בציוד המיועד לביצוע עבודה זו. חשוב לוודא שהמסגרת הפלדה כבדה מותקנת בצורה יציבה ומושלמת על מנת לוודא את בטיחות העובדים והסביבה.

קרא עוד »
עבודות קידוח בטון לבית פרטי
מאמרים בנושא בטון
עבודות קידוח בטון לבית פרטי

אנחנו מתמחים במתן שירותי קידוח בטון מהשורה הראשונה עבור כל צרכי הבנייה שלך. לצוות המומחים שלנו ידע וניסיון רב בקידוח דרך בטון, המבטיח שהפרויקט שלכם

קרא עוד »
מקדח ודיסק יהלום
מאמרים בנושא קידוח בטון
כל מה שחשוב וכדאי לדעת על מקדח יהלום

קידוח בבטון הוא דבר נדרש בעת שיפוץ ובנייה. עבודות קידוח הן עבודות מורכבות הדורשות מיומנות בהפעלת מכשירי הקידוח וניסיון רב. עיקר עבודת קידוח הבטון נעשית

קרא עוד »
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.