ניסור רצפת בטון

ניסור בטון בכלונסאות

עבודות ניסור בטון משמשות בדרך כלל לפתיחת מפתחי חלון או דלת בקירות, לשבירת קירות לשמים או לפתיחת פתחים וקיצור אורכי קיר. יחד עם זאת, פרקטיקה שכיחה נוספת בתחום זה היא הפרקטיקה של ניסור בטון בכלונסאות. מה זה כלונסאות? למה משמש ניסור בטון בכלונסאות? על כך בשורות הבאות.

מה זה בכלל כלונסאות?

כל מבנה חייב להישען על יסודות. היסודות הם למעשה עמודי בטון מזוין הנבנים בתוך הקרקע לעומק שמגיע אל שכבת סלע קשיח כך שהמבנה יוכל להישען על שכבת הסלע הזאת. בכדי לבנות את היסודות, מבצעים תחילה קידוחים בתוך הקרקע, במיקומים ספציפיים שהוגדרו על ידי המהנדס קונסטרוקטור. לאחר ביצוע הקידוחים, מוחדרים אליהם כלובי מתכת שעשויים ממוטות ברזל בקטרים שונים, השזורים זה אל זה באמצעות ריתוך מסגרות ברזל סביבם. כלובי מתכת אלה הם הכלונסאות. לאחר החדרת הכלונסאות, מוודאים שהם יושבים בצורה מיושרת וממורכזת בתוך הקדח, ומתחילים בפרוצדורה של יציקת בטון. בסוף התהליך מקבלים את יסודות המבנה בצורת עמודי בטון מזוין באמצעות כלונסאות.

בדיקת כלונסאות

לאחר יציקת הכלונסאות חשוב מאוד לבצע בדיקה על מנת לוודא את תקינותם. בדיקה זו מבוצעת באמצעות גלי קול ונקראת בדיקה סונית או אולטרה סונית. במהלך בדיקה זו עלולים להתגלות פגמים מסוימים ביציקת הבטון או במיקום הכלונסאות, למשל כיסי אוויר וחללים מתים שפוגעים בחוזק המבני של היסודות או סטייה של הכלונס ממרכז יציקת הבטון. בכל המקרים הללו יש צורך לבצע תיקון של הכלונסאות וכאן בדיוק נכנסת לתמונה הפרוצדורה של ניסור בטון בכלונסאות.

כיצד מבוצע ניסור בטון בכלונסאות?

ניסור בטון בכלונסאות היא טכניקה אחת לביצוע תיקון של פגמים בכלונסאות שכבר נוצקו. ההחלטה לגבי הצורך לבצע את התיקון והאופן המתאים ביותר לביצועו היא החלטה שמתקבלת על ידי מהנדס קונסטרוקטור שאחראי על היסודות מא' ועד ת'. ניסור בטון בכלונסאות מבוצע באמצעות מכשור מדויק המאפשר להסיר מקטעים שלמים מהיסוד על מנת שניתן יהיה לצקת אותם מחדש. במקרים מסוימים יש לבצע חפירה על מנת ליצור גישה אל המיקום המדויק בו יש לבצע את התיקון ובמקרים אחרים ניתן לבצע את התיקון גם מגובה פני הקרקע. הגישה אל אזור התיקון מהווה גם היא שיקול בבחירת טכניקת התיקון המועדפת, שעליה צריך להחליט כאמור הקונסטרוקטור.

ניסור בטון בכלונסאות מבוסס אף הוא על מכשור ייעודי שמטרתו להבטיח את הדיוק בביצוע הניסור. הבטון הוא חומר קשה במיוחד, ולבטח כאשר מדובר בבטון מזוין. בתהליך הניסור עלול איש המקצוע לסטות מאוד מתוואי הניסור הנדרש בגין לחצים המופעלים על המכשור ועליו מצד הבטון עצמו. על כן, יש לקבע תחילה את מכשור הניסור ורק לאחר מכן להתחיל בעבודת הניסור וכך נכון גם במקרה של ניסור בטון בכלונסאות, שחייב גם הוא להיות מאוד מדויק.

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.