ניסור גג בטון

כל מה שחשוב לדעת על יציקת בטון בחצר

בטון הוא חומר גלם נפוץ מאוד בענפי הבנייה והשיפוצים. השימוש המקובל ביותר בו הוא לצורך קירוי, אבל בשנים האחרונות הוא הופך לפופולרי יותר ויותר גם עבור ריצוף. יותר ויותר אדריכלים בוחרים במשטחי בטון כדי להעניק לחללים שונים מראה ייחודי ומרשים, ועוד מקום שבו אפשר למצוא משטח כזה הוא בחצרות של בתים פרטיים, כשרוצים לצד השטח הירוק גם אזור שאפשר לנצל לכל מטרה.

היתרונות של משטחי הבטון

יציקת בטון מבטיחה ריצוף חזק במיוחד, ועמיד בפני כל פגעי מזג האוויר. בנוסף מבטיח חומר הגלם הקשיח – שמבוסס על תערובת של צמנט, מים, חצץ וחול – כושר נשיאה גבוה מאוד. יתרון חשוב שלישי הוא שאין מרווחים ואין מהמורות אלא יש משטח אחד רציף. בהתאם הסכנה למעידה או פגיעה אחרת פוחתת במידה ניכרת.

עוד כדאי לדעת שאת משטח הבטון ניתן ליישם על גבי כל משטח קיים: ישירות על הקרקע, על גבי מרצפות ישנות, חול ועוד. בנוסף לכל היתרונות הפרקטיים, גם בהיבט האסתטי מדובר במוצר מנצח – בייחוד בזכות האפשרות לבחור בין בטון לבן לאפור, וגם בזכות הנוכחות המשמעותית של חומר הגלם הזה.

השלבים השונים של יציקת הבטון

השלב הראשון של יציקת בטון הוא הכנת השטח. קודם כל, העומק המינימלי לצורך ריצוף בבטון הוא 10 ס"מ, ולכן אם אין מספיק עומק תתבצע חפירה עד להגעה לאותם עשרה סנטימטרים. כמו כן, במידת הצורך יועברו תשתיות חיוניות (תקשורת, גז, חשמל, מים) למקום אחר. אם האדמה אינה יציבה, יונח ניילון ייעודי על השטח וזאת על-מנת למנוע בריחת נוזלים.

השלב הבא הוא הטפסנות. פעולה זו היא תיחום שטח העבודה עם קרשים מחוזקים במוטות ברזל. חשוב לפלס את המסגרת ולוודא שהיא לא כוללת חריצים (שהבטון עלול להיכנס לתוכם). רשת ברזל בעובי של בין 6 מ"מ ל-8 מ"מ נפרסת גם היא כדי לחזק את היציקה.

היציקה עצמה מתבצעת ישירות ממשאית הבטון, אם ישנה גישה מתאימה, או באמצעות משאבה. לאחר שפיכת הבטון יתבצע פילוס ולאחר מכן נדרשת המתנה עד להתייבשות החומר. בחלק מהמקרים תתבצע גם החלקת הליקופטר לאחר כשעתיים ממועד היציקה, וכך התוצאה תהיה חלקה במיוחד.

קידוח במשטח בטון

לאחר יציקת משטח הבטון ניתן להתאים אותו באופן מושלם לצרכים הספציפיים בכל מקום – בין השאר באמצעות קידוח בטון.

כדאי לדעת שקידוח בבטון מתבצע באמצעות מקדחת יהלום ייעודית – מקדחה שהראש שלמה מצופה באבקת יהלום. העוצמה של היהלום, שהוא כידוע החומר הקשה ביותר בטבע, מאפשרת לקדוח בכל עומק שהוא (כולל יותר מ-10 ס"מ) וברמת דיוק גבוהה במיוחד. קוטר הקידוח מגיע עד 20 צול (קוטר של צול אחד מייצר פתח ברוחב של כ-2.6 ס"מ). בדרך כלל תוך כדי הקידוח מתיזים מים אל נקודת המפגש בין מקדחת היהלום לבין הבטון כדי למנוע פיזור אבק. בכל מקרה חשוב לבצע קידוחים בבטון רק עם ציוד איכותי ובעיקר אנשי מקצוע שמיומנים מאוד בהפעלתו.

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.