עבודות ניסור בטון

איך לנסר רצפת בטון כדי לתקן את הצנרת שלכם

גיליתם בעיה בצנרת של הבית ואתם צריכים להניח צנרת חדשה או לתקן כבלי חשמל, אבל הכל נמצא מתחת לשביל הגישה שלכם או הרצפה שלכם ואלה עשויים מבטון. הרעיון של ניסור או חיתוך בטון כדי להגיע לצנרת ולתקן אותה יכול להיות מבהיל ומפחיד.

כדי להקל עליכם, אספנו 4 צעדים שיעזרו לכם לנסר את הבטון בצורה יעילה

1. מציאת וסימון המיקום המדויק

הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא כמובן לאתר את המיקום המדויק שבו צריך לנסר ולהסיר את הבטון. כך תוכלו להימנע מטעויות מיותרות שיבזבזו לכם הרבה זמן וכסף וגם להיות יעילים יותר.

במקרה של בעיה בצנרת המים, חשוב לאתר את המיקום והעומק שבו נמצאים הצינורות (אפשרי על ידי שירות כגון צילום צנרת ביוב)ואפשר לעשות זאת על ידי מציאת שסתומי צינורות ההשקיה שבולטים מעל פני הקרקע. כדי לאתר נזילה של מים חפשו סדקים בבטון שמהם יוצאים מים או מים שמטפטפים מקצוות הבטון.

במקרה של תקלות חשמל עליכם למצוא קודם כל את התעלה החיצונית ולחפור לאורך התעלה כדי למצוא את ההמשך שלה ולאתר את המיקום המדויק של התקלה, ורק אז להתחיל בניסור הבטון.

בכל מקרה, מומלץ לבדוק קודם בתוכניות הבניה של הבית כדי שתוכלו לתכנן מראש ולמצוא את מקום הבעיה בקלות.

אחרי שאיתרתם את המיקום המדויק, רצוי לסמן בצורה ברורה את האזור שבו אתם רוצים לחתוך את הבטון כדי שהעבודה תהיה מדויקת ככל האפשר ותקל עליכם לבצע גימור נקי וכמעט בלתי מורגש.

2. עובי הבטון קובע את הטון

הצעד הבא הוא לבדוק מה עובי הבטון שאותו אתם רוצים לנסר.

דרך אחת היא לחפור באדמה שסביב לוח הבטון כדי לחשוף את הקצוות שלו ולראות באיזה עובי בטון מדובר. אבל, ישנם משטחי בטון שאי אפשר לחפור סביבם כי הם מגיעים כחלק אחד עם תומכות או יסודות אחרים של המבנה. במקרים כאלה, מומלץ לקדוח חור קטן באזור שבו אתם רוצים לבצע את השבירה כדי לקבל מושג על עובי או מבנה לוח הבטון. אפשר לעשות זאת בעזרת פטישים חשמליים או בעזרת מקדח חשמלי או פטיש אוויר, במקרה שהבטון עבה מאוד.

הציוד שאתם עומדים להשתמש בו אחר כך לצורך ניסור הבטון צריך להיות מתאים לעובי הבטון. אם עובי הבטון פחות מארבעה אינצ'ים או שהפרויקט שלכם לא גדול במיוחד, פטיש קורנס יעשה את העבודה. ברוב המקרים משטח הבטון עבה יותר ולכן תצטרכו להשתמש בציוד כבד יותר שדורש יותר כוח כמו מסור הריסה חשמלי, מסור עגול לבניה קלה או פטיש סתתים.

3. איך להסיר נכון את הבטון

בעזרת מסור עגול או מסור עם להבי יהלום נסרו לאורך הקווים שסימנתם קודם לכן עמוק ככל האפשר ואז השתמשו בפטישון או מקדחה כדי לסדוק ולשבור את הבטון לאורך הקווים שסימנתם עם המסור. יש לעבוד לאורך כל האזור שסימנתם כאשר חוד המקדחה פונה לכיוון החיתוך, כך שקצוות הסדק יתרחבו מבלי לשבור את הצדדים. עליכם להרחיב את הסדקים מספיק כדי לאפשר לחתיכות הבטון ליפול לתוך החורים שיצרתם מבלי להיתקע.

מומלץ לשבור את הבטון בחתיכות גדולות, גם כדי להרחיב את החור לגודל המתאים וגם כדי לחסוך זמן ואנרגיה על חתיכות קטנות. תוך כדי שאתם עובדים על הגדלת החור, אל תשכחו להזיז את החתיכות השבורות כדי לפנות מקום לחתיכות הבאות.

אחרי שמצאתם את הצינור שאתם מחפשים, המשיכו לחפור לאורכו כדי להגיע לאזור הבעייתי. נסו לשבור את הבטון בצורה אנכית כדי שיהיה לכם קל יותר וגם כדי שלא תגרמו נזקים נוספים לצינור או למשטחי הבטון הסמוכים.

כדי לקרוא על קידוחים אופקיים לחצו כאן.

4. סיום העבודה

לאחר תיקון הבעיה או הנחת הצינורות, נקו היטב את האזור והסירו את כל הפסולת שהצטברה במהלך העבודה לפני שאתם סוגרים את החור שנוצר באמצעות יציקת בטון חדש. מומלץ להוסיף שכבה של חול מעל הצינורות כדי למנוע מהם נזק תוך כדי שהבטון שיצקתם מתקשה.

כדי לוודא שהבטון הקיים והבטון החדש שיצקתם יהיו באותו חוזק, וודאו שלא נגרם נזק למוטות החיזוק בבטון במהלך העבודה.

טיפים לסיום

כאשר אתם מנסרים בטון בסמוך לצינורות או כל ציוד עדין אחר, מומלץ שתשתמשו בכלים קטנים. לעומת זאת, אם האזור שסימנתם לעבודה גדול מ- 15 מטרים מעוקבים, מומלץ להיעזר באיש מקצוע.

במידה והחלטתם לעשות זאת בעצמכם, סביר להניח שתצטרכו פטישון עוצמתי או פטיש עגול גדול. כלים מהסוג הזה הם יקרים למדי ולכן, אם מדובר בפרויקט חד פעמי, השכרה של הפטיש תהיה זולה יותר מקניה שלו.

כנסו למחירון ניסור בטון שלנו.

אם אתם רוצים לחקור את הנושא יותר לעומק תוכלו לקרוא כאן עוד אודות ניסור רצפת בטון

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.