Power ניסור וקידוח בבטון

ניסור בטון – כיצד ניתן לשלוט ברמות הרעש והאבק?

אילו שיטות עובדות הכי טוב על מנת לשלוט ברעש ובאבק ?

כל מי שעבד אי פעם בתחום של ניסור בטון יידע לומר לכם שהרעש והאבק הם שני הגורמים המרתיעים ביותר בעבודה הזו.  

אבק הבטון מכיל בתוכו צורן דו חמצני (סיליקה) וחומרים מסוכנים אחרים שעלולים לגרום לבעיות נשימה חמורות, ורמות הרעש הגבוהות עלולות לפגוע בשמיעה.

יחד עם זאת, יש מספר דרכים יעילות לשלוט ברמות הרעש והאבק שנוצרים כאשר מנסרים בטון.

אילו שיטות עובדות הכי טוב על מנת לשלוט ברעש ובאבק ?

עבודות ניסור בטון יבש מגדיל את כמויות האבק המכיל סיליקה, שהוא אחד המרכיבים המזיקים ביותר לבריאות באבק הבטון.

העיקר הבריאות

החלקיקים הקטנים הללו מקשים על הנשימה ועלולים לגרום לבעיות נשימה כרוניות. יותר מכך, חשיפה ממושכת לסיליקה עלולה להוביל לשחפת, מחלקת ריאות כרונית ואפילו לסרטן הריאות.

אחת השיטות החשובות שפתוחה במסגרת הפיקוח ההנדסי ושנועדה למזער את נזקי האבק ולשמור על סביבה בריאה לעובדים, היא השימוש בשיטת הניסור הרטוב.

מחקרים

על פי מחקרים אחרונים שנעשו בתחום, ריכוזי האבק שנמצאו באוויר בזמן ניסור יבש הגיעו לרמה של כ- 14.396 מיליגרם למטר מעוקב, שהיא פי 10 מרמת ריכוז האבק שנמצאה בזמן ניסור בטון רטוב.

המחקרים מראים שהשימוש במים בזמן חיתוך בטון ביהלום יכול להפחית את רמת הריכוזיות של האבק המסוכן בצורה משמעותית.  לדוגמא, השימוש בהתזת מים בזמן ניסור בטון מאפשר רק ל 1.2 מיליגרם למטר מעוקב של אבק המכיל צורן דו חמצני להשתחרר לאוויר.  לעומת זאת, בשימוש בצינור מים בזמן הניסור ריכוזיות האבק יורדת לרמה של פחות מ- 1.1 מיליגרם למטר מעוקב.

מחקרים נוספים שבדקו את סוגי הציוד שמשמש לניסור בטון העלו תוצאות מבהילות.
לכן, למשל, חוקי הרגולציה לשמירה על סביבת עבודה בטוחה ובריאה לעובדים אוסרים על השימוש במסורים המופעלים בגז בזמן ניסור בטון יבש. החריגה היחידה המותרת היא במקרים שבהם חברת הבנייה מוכנה לקחת על עצמה את האחריות לביצוע דגימות תקופתיות על מנת לוודא שהחשיפה לאבק לא עולה על הרמות המותרות בחוק. שימוש קבוע במים בזמן השימוש במסור המופעל בגז לניסור בטון היא דרך יעילה ומוכחת להפחתת רמות האבק באוויר בצורה משמעותית.

בטיחות המפקחים

חשוב לציין כי בנוסף לדאגה לבטיחות ובריאות העובדים, החברות נדרשות גם להבטיח את בריאותם של המפקחים ושל כל אדם אחר שנמצא באזור העבודה בזמן ניסור הבטון.

על ידי הכרת רמות החשיפה המותרות של אבק ורעש הקשורות לסוגי ניסור הבטון השונים, כמו גם הכרת סוגי הציוד העיקריים המשמשים לניסור, ניתן לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים.  חשוב, כמובן, להשתמש באמצעי הזהירות הנכונים כדי להבטיח הגנה מוחלטת מאבק ומדציבלים גבוהים של רעש.

כמו כן אם אתם מודאגים, תקראו כאן על סכנות אפשריות במהלך עבודת ניסור בטון.

אמצעי הגנה

הנה כמה אמצעי הגנה מומלצים, שאושרו על ידי הרגולציה, על מנת להבטיח את התוצאות הטובות ביותר בכל הקשור להגנה מפני הסכנות הקיימות בזמן ניסור בטון:

  • שימוש במסכות חמצן: מסכות חמצן מספקות את ההגנה הטובה ביותר נגד אבק הבטון והצורן הדו חמצני שהוא מכיל. מתן הדרכה מתאימה על מסכות החמצן היא הכרחית על מנת לוודא שהשימוש בהן יעשה בצורה היעילה ביותר. מתן ההדרכה היא באחריותו של מנהל הפרויקט.
  • שימוש במשקפי מגן: חשוב במיוחד לעשות שימוש במשקפי מגן מתאימות על מנת לספק הגנה מרבית על העיניים תוך כדי ניסור הבטון.
  • מגני אוזניים מתאימים: אטמי אוזניים או מגני אוזניים, לצורך הגנה מפני רמות הרעש הגבוהות, הן ציוד חובה נוסף בפרויקטים של בנייה הכוללים ניסור בטון. יש לזכור להחליף אותם בתדירות גבוהה על מנת למנוע זיהומי אוזניים. גם כאן נדרשת הדרכה מתאימה לגבי אופן השימוש.
  • קסדת מגן באיכות גבוהה: הגנה על הגוף בזמן ניסור בטון כוללת הגנה על הראש מפני חפצים נופלים. לכן, יש לדאוג לעובדים לקסדות מגן לראש באיכות גבוהה כדי לספק את רמת ההגנה הטובה ביותר.
  • הגנה לרגליים: לבישת נעלי עבודה מתאימות היא הכרחית ונועדה להגן על העובדים מפני עיקום הקרסול או שריטות מכל סוג שהוא. נעלי העבודה המומלצות הן מגפיים עשויות עור שמגיעות עד מעל לגובה הקרסול.

לסיכום

כדי לשמור על רמות חשיפה נמוכות ככל האפשר לאבק ולרעש שנוצרים בזמן ניסור בטון, ואשר מהווים סכנה לבריאות, מומלץ להשתמש בשיטת הניסור הרטוב ובציוד הגנה באיכות גבוהה וברמת תחזוקה מתאימה.  כך תוכלו להבטיח שאתם מספקים לעובדים שלכם סביבת עבודה בטוחה ובריאה.

אהבתם? שתפו עם חברים:

WhatsApp
Email
Telegram
Facebook
POWER ניסור בטון
התוכן באתר נכתב ע"י חברת POWER​

אנו עושים הכל כדי לתת לכם הגולשים חווית משתמש יוצאת מין הכלל ותוכן רלוונטי שייתן לכם את המידע שאתם מחפשים, אם מצאתם טעות או דבר שאינו נכון אנו נשמח לקבל תגובה בנושא.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
הצעת מחיר לניסור בטון
לקבל הצעת מחיר ישירות לנייד

השאירו פרטים ונשלח לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד, בתוך זמן קצר.